Ga naar inhoud

Dubbele back-up maken


anoniem

Aanbevolen berichten

Ik wil graag de mogelijkheid hebben om een file, map, wordbestand, etc. tegelijk op mijn beide externe Hdd op te slaan als back-up. Is er een back-up programma waar je dit gemakkelijk kunt instellen? Is zo'n programma ook instaat om een back-up te maken van je systeemschijf zodat je die bij een crash kunt terugzetten. En dat je via dit back-up programma ook een opstartschijf kunt maken zodat je de back-up van het systeem kunt terugzetten? En is ook een incrementele back-up mogelijk? En kan dit alles ook met een gratis programma dat bovendien vriendelijk is om mee te werken? Heb al even gekeken op internet maar nog niet het ei van Columbus gevonden. Wie kent zo'n back-up programma? Gebruik windows 7 ultimate. Kwam net deze nog tegen: EaseUS Todo Backup Free. Wie kent dit programma? Kun je hiermee tegelijk naar twee hdd back-uppen?
Link naar reactie
Bedankt voor jullie reacties. Ik heb nu twee externe usb Hdd van 2 TB aangesloten. Misschien een wat vreemde vraag. Ik wil deze als back-up schijven gebruiken. Ik heb ze nu constant aangesloten op de computer. Ze vertragen echter wel de opstart van de computer. Is het normaal dat je de externe HDD continu aangesloten hebt of koppel je ze alleen aan als je wilt back-uppen?
Link naar reactie
Met Windows 7 kun je volgens mij ook een systeemkopie maken op een externe hdd. Start/Configuratiescherm/Back-up maken en terugzetten, daar kiezen voor Een Systeemkopie maken. Om deze indien nodig weer terug te zetten heb je wel de Windows installatieschijf nodig of je kun er ook een zelf maken kies dan voor Systeemherstelschijf maken, deze herstelschijf moet je dus branden. Dit heb ik gelezen in CT! van september 2011 blz. 57 en 58. Ik heb dit zelf nooit geprobeerd omdat ik met Acronis True Image Home 2010 werk.
Link naar reactie
backup-hds constant aan je pc: dat is geen veilige manier van backuppen, want gebeurt er iets met overspanning in je pc, dan is gelijktijdig die backup-hd de dupe.... dat kan zomaar gebeuren als je een usbstickje oid wat ruw verwijderd.... backup is alleen veilig als ie is losgekoppeld (en elders bewaard!). trager opstarten: kan zijn dat de bios toestaat ook van usb op te starten, doorgaans aangeduid als "other device". ga eens na of die optie wellicht aan staat in de bios. zoja, zet hem op disabled, en verlaat de bios via save and exit.
Link naar reactie

Om een reactie te plaatsen, moet je eerst inloggen

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Herstel opmaak

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

×
×
  • Nieuwe aanmaken...