Ga naar inhoud

Word 2010 weigert Word 2003 bestand te openen


anoniem

Aanbevolen berichten

Beste mensen Word 2010 onder Windows 7 weigert een Word 2003 (.doc) bestand te openen. Foutmelding : Er is voor deze bewerking geen programma gekoppeld etc. etc. ......... Uiteraard heb ik onder het thema Programma's Koppelen het .doc bestand gekoppeld aan Word 2010. Maar helaas blijft de foutmelding opkomen. Wie heeft hier een oplossing voor? Bedankt voor elke reactie. Joop
Link naar reactie
Ja, dat werkt. Bijlage opslaan. Word starten en bestand openen. Misschien worden we verwend maar op de manier moet je zes a zeven maal extra klikken en verlies je wat tijd. Dus het blijft de vraag waarom Word 2010 een Word 2003 bestand niet rechtstreeks wil openen. In ieder geval bedankt voor de oplossing, het is een goed work-around.
Link naar reactie
ik heb geen verstand van Office 2007 en 2010 want ik gebruik nog 2003, maar bij helpt het wel als ik het conversieprogramma van http://www.microsoft.com/downloads/nl-nl/details.aspx?FamilyID=941b3470-3ae9-4aee-8f43-c6bb74cd1466 gebruik om docx bestanden te lezen; andersom werkt het wellicht ook of hoort dat ingebouwd te zitten in 2007/2010?
Link naar reactie
Ik kan het in ieder geval proberen, maar ik ben geen echte expert op dit gebied. Het is handig om eerst een herstelpunt aan te maken voor je begint met veranderen, maar nu hoef je nog niks te veranderen. Kijk nu gewoon of dit er bij jou ook zo uitziet, en post wat je niet hebt, of wat er niet zo uitziet. Open regedit(windowstoets+r, regedit) Ga naar HKEY_CLASSES_ROOT\.doc Kijk of de inhoud van (standaard) "Word.Document.8" is. Ga naar HKEY_CLASSES_ROOT\Word.Document.8\shell\Open\command Kijk of je hier überhaupt kan komen, en of er een waarde genaamd "command" in staat die niet leeg is en hetzelfde voor de waarde (standaard).
Link naar reactie
verwijderen van office is niet altijd succes gegarandeerd..... probeer de tool van microsoft: http://office.microsoft.com/nl-nl/starter-help/office-klik-en-klaar-bijwerken-herstellen-of-verwijderen-HA010382089.aspx vervolgens (altijd doen na verwijderacties!): ccleaner het register laten opschonen, en de pc herstarten voor je opnieuw gaat installeren.
Link naar reactie
Je geeft het in je startpost niet aan, maar het komt terloops ter sprake, dat je het als bijlage direct vanuit je mail probeert te starten. Wat als je Googled op met termen zoals. [b:1532c6fc85]office word does not open windows7 mail[/b:1532c6fc85] Vul voor het woord "Mail" jouw programmanaam in. [quote:1532c6fc85="joopscheepers"] Foutmelding : Er is voor deze bewerking geen programma gekoppeld etc. etc. .........[/quote:1532c6fc85] Geeft de foutmelding zo compleet mogelijk. Een vertaling hiervan geeft vaak meer resultaat met Googlen. B.v.b. onderstaand met link naar [b:1532c6fc85]Doc.zip[/b:1532c6fc85] [quote:1532c6fc85=" Ramesh Srinivasan"][url=http://www.winhelponline.com/blog/unable-to-open-doc-attachments-windows-mail-or-wlm/][Error Message]This file does not have a program associated with it for performing this action. Create an association in the Set Associations control panel.[/url][/quote:1532c6fc85]
Link naar reactie
Beste mensen Ik heb een oplossing gevonden. Ik heb de versie Windows Live Mail van 2009 verwijderd en de versie van 2011 geinstalleerd. Probleem opgelost. Kortom Office 2010 met Windows Live Mail 2009 geeft problemen! Er zijn wel vele uren van zoeken en puzzelen in gaan zitten, maar er is resultaat en dat telt. Jullie zijn bedankt voor het meedenken en tips geven. Met vriendelijke groet. Joop
Link naar reactie
[quote:266962e411="joopscheepers"]Probleem opgelost. Kortom Office 2010 met Windows Live Mail 2009 geeft problemen![/quote:266962e411]Mooi :D Bedankt voor het melden. Het hoeft niet direct aan de versie van WLM te liggen. Het zou zo maar kunnen dat door WML te herinstalleren na de installatie van Office Word, dat deze laatste WLM (weer) als standaard mail-programma ziet.
Link naar reactie

Om een reactie te plaatsen, moet je eerst inloggen

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Herstel opmaak

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

×
×
  • Nieuwe aanmaken...