Ga naar inhoud

Upload naar NAS geblokkeerd.


anoniem

Aanbevolen berichten

Ik heb een Synology DS211 op mijn netwerk. Tot nog toe gingen alle uploads probleemloos. Toe ik de NAS gisteren weer aansloot (tijdens langduriger uithuizigheid ligt dat ding natuurlijk elders verborgen) wilde ik weer een aantal foto's en video's uploaden. Nu krijg ik steeds de volgende weigering; "U bent niet gemachtigd om deze dienst te gebruiken". Hoezo? Ik heb niets veranderd. In het algemeen hoogst irritant als apparaten geregeld uit zichzelf, dus ongevraagd, zodanige beveiligingsmaatregelen nemen dat je niet eens meer bij je eigen zaken kunt komen. Wat moet ik doen om dit weer in orde te krijgen? Ik ben enige gebruiker, naam "admin", en kan wél in de NAS zelf komen, alleen het uploaden van data naar de NAS lukt dus niet.
Link naar reactie
@Anjo; Firewall was niet eens ingeschakeld. @ André: Bij installatie was er één gebruiker; default "admin". Deze had en heeft op alle zaken recht van lezen en schrijven. Verder niets zinnigs omtrent bevoegdheden, of ik moet door de bomen het bos niet hebben gezien. Nu een tweede gebruiker ingesteld met eveneens volledige lees- en schrijfrechten. (RW) Daarmee opnieuw ingelogd, maar nog steeds de weigering te uploaden. Probeer nu de software te upgraden van 3.0-1354 naar 3.2-1922. Altijd goed natuurlijk, en wellicht dat een verkeerde setting meteen gecorrigeerd wordt. Ook dat lukt niet; loopt vast met de mededeling "Kan het bestand niet bijwerken. Het bestand is mogelijk beschadigd". Dus die 172MB file opnieuw gedownload, maar zoals te verwachten was ook die niet bruikbaar. Lijkt mij paling pittig, dus weer zo'n melding die nergens op slaat. Daar kun je dan ook niets mee. :evil:
Link naar reactie
  • 2 weken later...

Om een reactie te plaatsen, moet je eerst inloggen

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Herstel opmaak

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

×
×
  • Nieuwe aanmaken...