anoniem Geplaatst: 27 september 2011 Delen Geplaatst: 27 september 2011 Ik heb een Synology DS211 op mijn netwerk. Tot nog toe gingen alle uploads probleemloos. Toe ik de NAS gisteren weer aansloot (tijdens langduriger uithuizigheid ligt dat ding natuurlijk elders verborgen) wilde ik weer een aantal foto's en video's uploaden. Nu krijg ik steeds de volgende weigering; "U bent niet gemachtigd om deze dienst te gebruiken". Hoezo? Ik heb niets veranderd. In het algemeen hoogst irritant als apparaten geregeld uit zichzelf, dus ongevraagd, zodanige beveiligingsmaatregelen nemen dat je niet eens meer bij je eigen zaken kunt komen. Wat moet ik doen om dit weer in orde te krijgen? Ik ben enige gebruiker, naam "admin", en kan wél in de NAS zelf komen, alleen het uploaden van data naar de NAS lukt dus niet. Quote Link naar reactie
anoniem Geplaatst: 27 september 2011 Auteur Delen Geplaatst: 27 september 2011 Wat zegt de handleiding hierover en over mogelijk resetten naar de begintoestand? Maak de volgende keer een 2e admin user aan, het standaard login id kan beschadigd raken...... Quote Link naar reactie
anoniem Geplaatst: 28 september 2011 Auteur Delen Geplaatst: 28 september 2011 Firewall even uitzetten en kijken of t dan gaat Quote Link naar reactie
anoniem Geplaatst: 29 september 2011 Auteur Delen Geplaatst: 29 september 2011 @Anjo; Firewall was niet eens ingeschakeld. @ André: Bij installatie was er één gebruiker; default "admin". Deze had en heeft op alle zaken recht van lezen en schrijven. Verder niets zinnigs omtrent bevoegdheden, of ik moet door de bomen het bos niet hebben gezien. Nu een tweede gebruiker ingesteld met eveneens volledige lees- en schrijfrechten. (RW) Daarmee opnieuw ingelogd, maar nog steeds de weigering te uploaden. Probeer nu de software te upgraden van 3.0-1354 naar 3.2-1922. Altijd goed natuurlijk, en wellicht dat een verkeerde setting meteen gecorrigeerd wordt. Ook dat lukt niet; loopt vast met de mededeling "Kan het bestand niet bijwerken. Het bestand is mogelijk beschadigd". Dus die 172MB file opnieuw gedownload, maar zoals te verwachten was ook die niet bruikbaar. Lijkt mij paling pittig, dus weer zo'n melding die nergens op slaat. Daar kun je dan ook niets mee. :evil: Quote Link naar reactie
anoniem Geplaatst: 12 oktober 2011 Auteur Delen Geplaatst: 12 oktober 2011 Probleem opgelost. Bij gebruik van Internet Explorer 9 ipv Firefox bleek alles normaal te werken. Ligt dus aan een FF-instelling. Welke zal ik nog wel eens proberen uit te zoeken. Voorlopig werkt het. Quote Link naar reactie
Aanbevolen berichten
Om een reactie te plaatsen, moet je eerst inloggen