Ga naar inhoud

Excel - Knop aanmaken


anoniem

Aanbevolen berichten

Ik ben echt een leek op het gebied van excel. Mijn school maakt het nu wel onmogelijk om zonder te doen. De bedoeling is dat ik in een vak (I3) een knop aanmaak, dat bij muisklik 6 vakken (B4:B6 en C4:C6) leegmaakt (dwz 0 maakt). Hoe doe ik dit? De knop hoeft niet zoiets als een bepaald object te zijn (zou wel netjes zijn), enkel tekst is ook goed. Ik gebruik excel 2010.
Link naar reactie
In kort bestek: Je zult een macro moeten maken welke hetgeen na een uitvoer doet wat jij wilt. Nml. een aantal cellen leegmaken, begrijp ik. Deze macro wijs je dan vervolgens toe aan die button. In wat langer bestek (voor wat betreft de details): Ik denk dat je, ondanks het feit dat hier ook wel wat Office/VBA bollebozen zullen zitten, beter [url=http://office.webforums.nl/index.php]hier[/url] aan je trekken komt.... Succes!
Link naar reactie
  • 2 weken later...
Zoals hierboven al aangegeven is een macro een handige oplossing. Wat je kunt doen is de actie uitvoeren terwijl je een macro opneemt. Vervolgens kun je een knop invoegen en daar een macro aan hangen. Ik wil het niet kant en klaar voor doen omdat het waarschijnlijk de bedoeling is dat je het zelf uitzoekt, maar aan de andere kant is het wel 2011 en kunnen we nu eenmaal niet alles zelf uitzoeken en is het (ook als je dadelijk werkt) slimmer om hulp te vragen. Zolang je er maar van leert en het onthoudt voor de toekomst :P.
Link naar reactie

Om een reactie te plaatsen, moet je eerst inloggen

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Herstel opmaak

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

×
×
  • Nieuwe aanmaken...