Ga naar inhoud

Geen toegang tot bestanden


anoniem

Aanbevolen berichten

Door onbekende oorzaak heb ik geen toegang meer tot een aantal (niet alle) bestanden op een externe (320gb) harde Toshiba schijf. De bestanden hebben ook een andere kleur (groen i.p.v. zwart). Ik kan niets met zo'n bestand beginnen. Ik krijg een scherm dat zegt 'geen toegang tot bestand' en als ik probeer het te kopiëren dan krijg ik de melding: u bent niet gemachtigd deze bewerking uit te voeren. U dient door S-1-5-21-1177238915-1935655697-1343024091-1003 gemachtigd te worden om wijzigingen in dit bestand te kunnen aanbrengen. Een hele mond vol, maar wie kan mij helpen? ps. Het probleem doet zich voor bij zowel XP, Vista als Win7 en de cijferreeks varieert per bestand.
Link naar reactie
Ik heb de suggestie van Gerben uitgeprobeerd maar geen resultaat. Ik heb het volgende gedaan: Klik rechts op bestand - eigenschappen - beveiliging - iedereen - geavanceerd - huidige eigenaar (administrator) en daaronder Nieuwe eigenaar 2 namen 1)Pieter (mijn naam) en administrator. Wat ik ook kies het resultaat blijft hetzelfde "geen toegang" Het komt ook voor dat de huidige eigenaar de in mijn 1ste bericht genoemde cijferreeks is maar ook daar kom ik niet verder mee. Ik vind het heel verwarrend!
Link naar reactie
[quote:f82c35ecfa="Pietertje"]De bestanden hebben ook een andere kleur (groen i.p.v. zwart). [/quote:f82c35ecfa]De groene kleur houdt in dat de bestanden encrypt zijn en zijn zonder het juiste programma en bijbehorend wachtwoord niet te openen. http://www.winxptutor.com/filecolor.htm http://www.schoonepc.nl/nieuwsbrief/encryptie_bestanden.html
Link naar reactie

Om een reactie te plaatsen, moet je eerst inloggen

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Herstel opmaak

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

×
×
  • Nieuwe aanmaken...