Ga naar inhoud

Verschillende typen WAV geluidsbestanden


anoniem

Aanbevolen berichten

Ik zit met een geluidsbestand probleempje. Ik heb een hard disk recorder waarmee ik geluidsbestanden in WAV formaat op de harde schijf van het apparaat kan opslaan (het is een soort studiomixer). Die WAV bestanden kan ik via USB overzetten naar mijn computer. Ze hebben dan een specifieke naam die verwijst naar het kanaal en het virtuele spoor. Ik heb die files op mijn computer bewerkt (in Adobe Premiere op Windows 7) en weer in wav formaat opgeslagen onder de juiste naam en dezelfde eigenschappen (44.1kHz, 16 bit) waardoor ik verwachtte dat de recorder hem weer kon lezen en afspelen. Helaas, die twee kanalen blijven nu stil. Ik vermoed dat door het omzetten er een ander type WAV file is ontstaan. In de properties van de afspeelbare en de niet afspeelbare kanalen kan ik geen verschillen ontdekken. Is er een programma dat de header, zo die er is, kan lezen zodat ik kan zien waar het fout gaat? Of is er een manier om dit recht te trekken?
Link naar reactie
  • 3 weken later...

Om een reactie te plaatsen, moet je eerst inloggen

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Herstel opmaak

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

×
×
  • Nieuwe aanmaken...