anoniem Geplaatst: 30 mei 2011 Delen Geplaatst: 30 mei 2011 Het probleem had ik ook al eens gesteld in het forum "Hardware", maar daar kwam geen reactie.Daar stond: Deze printer drukt (soms) niet goed meer af. Het gehele reinigingsprogramma doorlopen, inktpatronen vernieuwd, software opnieuw geïnstalleerd. Niet alleen tekst met om de paar regels slecht afgedrukte regels, maar ook plaatjes met veel strepen. Het kan zijn de de printer aan zijn eind is, maar heeft iemand nog een suggestie? Er liggen namelijk ook nog 10 reservepatronen op de plank.. Voor een voorbeeld kan men het andere forum raadplegen. Quote Link naar reactie
anoniem Geplaatst: 1 juni 2011 Auteur Delen Geplaatst: 1 juni 2011 uiteindelijk kwam er een melding dat een inktpatroon leeg zou zijn (was nog 1/3 vol..)Deze vervangen en nog eens "diepe reiniging"gedaan. Het wachten is nu op het testen van een Xerox-laserprinter wellicht. Quote Link naar reactie
anoniem Geplaatst: 1 juni 2011 Auteur Delen Geplaatst: 1 juni 2011 Dat je de melding dat je inkt cartridge leeg is te vroeg krijgt, is gebruikelijk bij printers. Over het algemeen kun je er dan nog wel enig tijd goed mee printen. Gebruikelijk is te checken bij [url=http://www.canon.nl/Support/Consumer_Products/products/printers/InkJet/PIXMA_iP_series/iP5300.aspx]Canon support.[/url] Hoewel ik de indruk heb, dat daar niet zoveel info staat. Check verder op de site van Microsoft http://windows.microsoft.com/en-US/windows-vista/Troubleshoot-printer-problems Je had die vraag inderdaad eerder in forum hardware gepost http://forum.computertotaal.nl/phpBB2/viewtopic.php?t=211292 (december 2010.) Quote Link naar reactie
anoniem Geplaatst: 2 juni 2011 Auteur Delen Geplaatst: 2 juni 2011 dank je wel. Met de servicedesk van Canon zijn mijn ervaringen niet geweldig. Het gaat in dit geval om de grote zwarte inktpatroon waar nog minstens 25% in zit: bij herhaling wordt hij niet meer herkend [img:f479582548]http://i51.tinypic.com/2ps2hqs.jpg[/img:f479582548] . Heb er nu een ander in. Voorlopig laat ik het maar zo. Quote Link naar reactie
anoniem Geplaatst: 2 juni 2011 Auteur Delen Geplaatst: 2 juni 2011 p.s. vullingen van cartridge World... Quote Link naar reactie
anoniem Geplaatst: 2 juni 2011 Auteur Delen Geplaatst: 2 juni 2011 Als het afdrukken weer met strepen gebeurt, check dan ook het afdrukken van een testpagina. Er vanuit gaande, dat je ook een testpagina kan afdrukken via een knop op de iP5300 zelf. Als een inktcartridge niet (meer) herkend wordt, is deze wellicht niet correct geïnstalleerd. Een ander punt om op te letten, is de datum op de (verpakking van de) inktcartridges. Omdat deze na het verstrijken van die datum slechter zou kunnen printen, kun je beter niet (meer) al te grote hoeveelheid inktcartridges aanschaffen. Dat een printer (plotseling) defect kan gaan, is een andere reden. Quote Link naar reactie
anoniem Geplaatst: 3 juni 2011 Auteur Delen Geplaatst: 3 juni 2011 jolo schreef: 1) Als het afdrukken weer met strepen gebeurt, check dan ook het afdrukken van een testpagina. Er vanuit gaande, dat je ook een testpagina kan afdrukken via een knop op de iP5300 zelf. a: iP heeft daar geen knop voor, maar zoals gezegd het gaat nu weer goed 2) Als een inktcartridge niet (meer) herkend wordt, is deze wellicht niet correct geïnstalleerd. a: dan komt er al metéen een melding bij een afdrukopdracht 3) Een ander punt om op te letten, is de datum op de (verpakking van de) inktcartridges. a: die hebben ze niet bij genoemde zaak (van waar ik woon 12 km afstand) . Per slot kosten ze daar maar ongeveer 2/3 van de originele . Quote Link naar reactie
anoniem Geplaatst: 3 juni 2011 Auteur Delen Geplaatst: 3 juni 2011 Het probleem met cartridges van andere aanbieders is enerzijds de vaak mindere kwaliteit van de inkt en dan heb je ook nog de chipproblemen. Zit de chip niet exact juist op de cartridge, heb je vanzelf problemen! Quote Link naar reactie
anoniem Geplaatst: 3 juni 2011 Auteur Delen Geplaatst: 3 juni 2011 gebruik de cartridges van genoemd merk al járen en dit is denk de eerste keer dat ik tegen een probleem aanloop. Mijn ervaring in die zaak is dat men zeer coulant is. Iedereen dank voor het mee-denken. Quote Link naar reactie
Aanbevolen berichten
Om een reactie te plaatsen, moet je eerst inloggen