Ga naar inhoud

excel formule


anoniem

Aanbevolen berichten

ik heb een probleem om een formule te vinden voor een excel bestand. ik zou eigenlijk 2 cellen willen linken aan mekaar. het is voor een wachtlijst en wil een formule maken om op het einde te kunnen berekenen hoeveel iedereen gereden heeft. maar ik krijg de cellen niet aan mekaar gelinkt. iemand een idee 24:00-07:00 07:00-18:00 18:00-24:00 persoon 1 persoon 1 persoon 1 persoon 2 persoon 2 persoon 2 ik wil nu kunnen berekenen hoeveel uren persoon 1 gereden heeft en hoeveel persoon 2 gereden heeft in een andere tabel
Link naar reactie
Een cel koppelen is niet zo moeilijk, dat doe je met het = teken. Echter dan krijgt deze cel dezelfde waarde als de andere cel. Dat is namelijk koppelen. Ik denk dat je het anders moet aanpakken. Wat jij wil (excel zo slim maken dat als hij bij een bepaalde tijd een bepaalde persoon ziet dat hij dan aan het eind kijkt hoe vaak dit voor komt) is erg lastig te realiseren. Je kunt waarschijnlijk het beste je bestand ergens uploaden zodat het wat beter duidelijk wordt wat en hoe er bekend is.
Link naar reactie

Om een reactie te plaatsen, moet je eerst inloggen

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Herstel opmaak

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

  • Populaire leden

    Er is nog niemand die deze week reputatie heeft ontvangen.

  • Leden

    Geen leden om te tonen

×
×
  • Nieuwe aanmaken...