Ga naar inhoud

Java update & McAfee: bizar?


Aanbevolen berichten

Bij toeval ontdekte ik een mappenstructuur (Win7) onder ProgramData met als root "McAfee"..... :o Deze mappenstructuur is aangemaakt tijdens de installatie van een Java update. In deze structuur is een logfile terug te vinden: [b:74586eadb9]MsiExec000.log[/b:74586eadb9] De inhoud hiervan mag toch redelijk bizar genoemd worden en doet denken aan het doorsturen hiervan aan derden.... Is er dan niets meer heilig in computerland? :(
Link naar reactie
Nou.... b.v. dit: This is a PC in a consumer environment 02/27/2011 05:40:11 PM en dit: Criteria Check failed for reading registry entry for installed version of MSS Er wordt dus gesnuffeld m.i....... Maar alleen al het feit dat er een "McAfee" map(structuur) wordt aangemaakt is ook bedenkelijk!
Link naar reactie
Dus tijdens het installeren van java is McAffee ook mee geïnstalleerd? Is dat dan zo bijzonder? Ik heb zelf geen java op m'n pc, maar het gebeurt bij andere programma's ook regelmatig dat ze proberen mcaffee of andere software te installeren. bijvoorbeeld een extra werkbalk van Ask of Google. Tijdens iedere installatie heb je keuze uit snel of uitgebreid/geavanceerd. Ik kies altijd de geavanceerde optie zodat ik altijd de kans krijg dat soort extra software te blokkeren.
Link naar reactie
[quote:65cd8a3825="PepijnG"]Dus tijdens het installeren van java is McAffee ook mee geïnstalleerd? [/quote:65cd8a3825] Nee...., uiteraard niet! Ik ben nog wel een beetje van deze wereld! Bij de update van Java kom je overigens geen optionele ongein tegen om aan te vinken, laat staan McAfee. Ik heb een beter AV progje draaien.... :) Maar, to the point, vreemd is het wel dat er een mappenstructuur achter blijft onder de naam "McAfee".... :roll:
Link naar reactie
[quote:1787fc545c="PepijnG"]Het is dus niet met java meegekomen. Bewust of onbewust, maar iemand moet het toch geïnstalleerd hebben.[/quote:1787fc545c] 't Is wel degelijk met Java meegekomen! En ook "bewust"! Maar er is niets geïnstalleerd. Ik denk dat die mappenstructuur is blijven staan en dat er meer in heeft gestaan. Verder heb een idee dat-ie gebruikt is [u:1787fc545c]tijdens[/u:1787fc545c] die update (door Java/Sun). Bij een volgende update zal ik het eens scherp in de gaten houden!
Link naar reactie
In de tussentijd vastgesteld dat op ieder (Windows) systeem waar Java handmatig- dan wel (semi)automatisch wordt ge-update, deze mappenstructuur (McAfee) aanwezig blijkt...... Windows XP: [b:feafd6d8cf]C:\Documents & Settings\All Users\Application Data[/b:feafd6d8cf] Windows 7: [b:feafd6d8cf]C:\Program Data[/b:feafd6d8cf] Blijft vreemd.... :?
Link naar reactie

Om een reactie te plaatsen, moet je eerst inloggen

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Herstel opmaak

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

  • Populaire leden

    Er is nog niemand die deze week reputatie heeft ontvangen.

  • Leden

    Geen leden om te tonen

×
×
  • Nieuwe aanmaken...