Ga naar inhoud

LibreOffice


anoniem

Aanbevolen berichten

Het volgende heb ik nergens op het web door anderen bevestigd gezien, ik vind het daarom relevant om het hier even te vermelden. (Evenals zonet ook al op Gratis Software Site, en ook op Tweakers.) Pogingen tot het downloaden van LibreOffice leidden meerdere keren tot vreemd gedrag op mijn systeem, met het uitblijven van het venstertje "Bestand downloaden - Uitvoeren/ Opslaan/ Annuleren" maar met wel hoorbare activiteit op mijn schijven en een aanzienlijke netwerkactiviteit. Dat vond ik uiterst dubieus en dat pleit niet voor de stabiliteit van de voorzieningen van The Document Foundation/ LibreOffice. Mogelijk werd het gewoon veroorzaakt door overbelaste servers, maar dan hoort mijn systeem normaal gesproken niet zo raar te reageren. Met een aantal keren opnieuw proberen kreeg ik op een ander moment wel de LibreOffice download aangeboden, zónder raar gedrag. Toch blijf ik het dubieus vinden dat mijn systeem bij die andere pogingen zo raar reageerde. Mij bevestigde het in mijn voornemen nog even te wachten met overstappen van OpenOffice.org naar LibreOffice. Ik ziet dat nog even aan, ik wil eerst meer duidelijkheid over de stabiliteit van de voorzieningen van The Document Foundation/ LibreOffice. Daarnaast - Met de standaardversie van OpenOffice.org wordt zoals altijd een verouderde en gevaarlijk lekke Java JRE versie meegeleverd en meegeïnstalleerd. Ik vind dat zeer kwalijk, want niet alle OpenOffice.org gebruikers zijn daarvan op de hoogte en worden daarmee dus onwetend blootgesteld aan de lekken in die oude JRE versie. Wil je de OpenOffice.org versie zónder JRE, dan moet je opletten wat je download. Maar voor zover ik begrijp wordt met LibreOffice [b:f9d695d699][i:f9d695d699][u:f9d695d699]niet[/u:f9d695d699][/i:f9d695d699][/b:f9d695d699] standaard Java JRE meegeïnstalleerd, moet je die zelf apart installeren, als je vindt dat daar een noodzaak voor is. [b:f9d695d699][i:f9d695d699][u:f9d695d699]Klopt dat[/u:f9d695d699]?[/i:f9d695d699][/b:f9d695d699] Zo ja, dan is dat beslist een nettere aanpak dan die door OpenOffice.org/Oracle, vind ik, een plusje voor LibreOffice. [url]http://www.documentfoundation.org/[/url] [url]http://www.libreoffice.org/[/url] [url]http://www.libreoffice.org/download/[/url]
Link naar reactie
@ thedjdoorn Bij jouw punt 1. Bedoel je dat met betrekking tot dat wat ik beschreef over die pogingen tot het downloaden van LibreOffice met dat vreemde gedrag op mijn systeem? Ik heb dat elders met nog geen enkele andere download zo meegemaakt, ook niet bij drukbezette servers. Ik vind het niet logisch om het beschreven gedrag in verband met de LibreOffice download dan ineens aan mijn systeem te gaan toeschrijven. Ik kan nauwelijks anders dan vermoeden dat de download niet optimaal werd aangeboden door The Document Foundation/ LibreOffice. Ik ben overigens niet bezorgd dat er sprake was van malware. Bij jouw punt 2. Ik begrijp niet waar je precies op doelt. Bedoelde je dat wat je schreef met betrekking tot LibreOffice en Java JRE? Ook in dat geval begrijp ik niet wat je bedoelt met 'scannen en vragen'. Ook OpenOffice.org vraagt bij installatie niet om Java JRE.
Link naar reactie
  • 9 maanden later...
[quote:5f6896ef34="Stupendous Man"] [color=black:5f6896ef34]Het volgende heb ik nergens op het web door anderen bevestigd gezien, ik vind het daarom relevant om het hier even te vermelden. Pogingen tot het downloaden van LibreOffice leidden meerdere keren tot vreemd gedrag op mijn systeem, met het uitblijven van het venstertje "Bestand downloaden - Uitvoeren/ Opslaan/ Annuleren" maar met wel hoorbare activiteit op mijn schijven en een aanzienlijke netwerkactiviteit. [...] Met een aantal keren opnieuw proberen kreeg ik op een ander moment wel de LibreOffice download aangeboden, zónder raar gedrag. Toch blijf ik het dubieus vinden dat mijn systeem bij die andere pogingen zo raar reageerde.[/color:5f6896ef34] [/quote:5f6896ef34] Láng geleden dat ik met het bovenstaande dit topic startte. Recent is eindelijk ontdekt wat de oorzaak was van het eerder beschreven rare downloadgedrag van het LibreOffice programmabestand, en is het [b:5f6896ef34]probleem opgelost[/b:5f6896ef34]. Ik heb dat uiteengezet in [url=http://www.gratissoftwaresite.nl/forum/phpBB2/viewtopic.php?p=12456#p12456]een post op het GratisSoftware.nl-forum[/url], met daarin tevens links naar de Nabble forum-weergave van de betreffende The Document Foundation/ LibreOffice mailing-lists threads. Heel in het kort: [b:5f6896ef34]Het probleem werd veroorzaakt doordat de Supportex mirror de downloads aanbood als een met gzip gecomprimeerde stream. Na het uitschakelen van het gzippen door Supportex was het probleem verholpen. [/b:5f6896ef34]
Link naar reactie

Om een reactie te plaatsen, moet je eerst inloggen

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Herstel opmaak

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

×
×
  • Nieuwe aanmaken...