Ga naar inhoud

spraak naar tekst progr


anoniem

Aanbevolen berichten

een vriend van mij (hij woont in canada) kan absoluut niet tikken, maar heeft mappen vol met waardevolle met de hand geschreven dagboeken, aantekeningen, collegedictaten, korte verhalen, halve romans, essays, you name it. al die stuf wil hij nu gaan zitten voorlezen en in tekst laten omzetten. hij heeft sinds kort een 2e hands laptop met 512 mb geheugen en w-xp, en intussen het programma Dragon gekocht. dat staat al enige tijd onuitgepakt in een doos op zijn bureau. ik kan niet ff langsfietsen om e.e.a. in orde te maken, en een progr. als teamviewer zou uitkomst kunnen bieden maar hij is daar een te grote digibeet voor. hoe erg het met de man gesteld is moge hieruit blijken: ik vroeg hem onlangs (hij belde) wat voor email programma hij had. hij zegt: 'weet ik veel; iets van microsoft geloof ik. kan dat?' ikzelf ben bang dat de laptop véél te weinig geheugen heeft voor zo'n arbeidsintensief progr., maar misschien kan het wèl. heeft een van jullie ervaring met dit of een soortgelijk progr.? op de site van Dragon staat het volgende redelijk idiote verhaaltje: ___________________________ Eigenschappen / systeemeisen * CPU: Intel Pentium Processor of een gelijkwaardige AMD processor, of een 1,66-GHz Intel® Atom®-processor. * We raden een 1,8-GHz Intel Dual Core™-processor of een gelijkwaardige AMD-processor aan. * Geheugen: Minimaal 512 KB. We raden 2 MB aan. voor Windows Vista * Beschikbare schijfruimte: 700 mb * L2 Cache: 512 KB _________________________ vooral dat zinnetje over geheugen (512 KB???) maakt nou niet bepaald een betrouwbare indruk over de rest van het (peperdure) progr.! alvast bedankt
Link naar reactie

Om een reactie te plaatsen, moet je eerst inloggen

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Herstel opmaak

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

  • Populaire leden

    Er is nog niemand die deze week reputatie heeft ontvangen.

  • Leden

    Geen leden om te tonen

×
×
  • Nieuwe aanmaken...