Ga naar inhoud

hifi audio op cd branden


anoniem

Aanbevolen berichten

Beste computer wizzards, Ik ben een IT-onbenul (n00b duzz), daarom maar es de volgende vraag : Wil van enkele muziek cd's een mirror copy maken op lege cd's. Het gaat om speciale klassieke muziek, de copy moet hifi zijn (geen mp3), liefst gewoon mirror copy. Nu had ik daarvoor altijd Nero, ondanks de problemen daarmee. Maar nu heb ik een nieuwe laptop (lenovo) met vista, en geen zin meer in Nero. Liep heel vaak vast. Nu probeerde ik Roxio, dat gaat wel maar die doet mp3. Ik zie nergens in windows de mogelijkheid van mirror copy. Ik d8 dat een mirror veel beter hifi weergeeft (want alle informatie gaat mee ?) ? Blame me, ik snap ook niet alles van IT ! Maar naar welk prog zou ik moeten zoeken om een zo nauwkeurig mogelijke mirror-cd te maken ? Het gaat alleen om telkens 1 copy, duzz dat mag (d8 ik, copyright, hu). Thnx, ben benieuwd, r.s. :wink:
Link naar reactie
[quote:5dcfd11ac8="thedjdoorn"]Ik ben het niet helemaal met je eens over Nero.... Nero is een prima prog, mits je het op een goede manier gebruikt. De nieuwe Nero(Burning ROM) werkt prima, doet het in HQ. Gewoon proberen, lukt het niet, zeg het dan...[/quote:5dcfd11ac8] Thnx ur comment. Mijn laatste Nero (6.6) liep vaak vast op : laptop HP pavilion, met XP, en dan 700 MB per cd branden. Deed bijna altijd mirror copies. Nieuwere Nero is wel beter. Maar neemt veel ruimte (films, videos)(mijn laptop nu is lenovo met 150 HD en Vista business, Vista neemt veel ruimte, met de registrat points). Ik doe nooit films, dus nieuwere niet echt dringend nodig. Daarom d8 ik : probeer een meer passend prog te vinden.
Link naar reactie
[quote:23c2d8d367="gerben"]Probeer eens met ashampoo burning studio.[/quote:23c2d8d367] Thnx ur comment. Ik ga ernaar kijken. Overigens : google geeft meerdere links naar free/share software for copying prog's. Ik d8 : misschien is hier op t forum wel iemand die kan helpen kiezen ? Het gaat eig. alleen om het maken van mirror copies van hifi-music cd's ; nooit meer dan 700 of 900 MB per schijf. Geen dvd's. (mp3 is teveel gecomprimeerd voor hifi weergave).
Link naar reactie
[quote:c40842a755="sasa"]Mijn laatste Nero (6.6) liep vaak vast op : laptop HP pavilion, met XP, en dan 700 MB per cd branden. [/quote:c40842a755] Bedoel je dat Nero 6.6 al vastliep op de XP laptop? Dan kun je deze versie inderdaad beter niet op je Vista laptop installeren. Ook al omdat daarvoor minimaal Nero versie 7.7.5.1 vereist is http://www.iexbeta.com/wiki/index.php/Windows_Vista_RTM_Software_Compatibility_List#CD.2FDVD_Authoring [quote:c40842a755="sasa"][quote:c40842a755="gerben"]Probeer eens met ashampoo burning studio.[/quote:c40842a755] ziet er goed uit ! :)[/quote:c40842a755] Welke heb je geprobeerd? Er is onder andere een ashampoo burning studio 10 advanced Free Version beschikbaar. Die zou kunnen worden gedownload. Maar er zijn ook computerbladen, die 'm op DVD meeleveren.
Link naar reactie
[quote]Welke heb je geprobeerd? Er is onder andere een ashampoo burning studio 10 advanced Free Version beschikbaar. Die zou kunnen worden gedownload. Maar er zijn ook computerbladen, die 'm op DVD meeleveren. Ja, ashampoo ver. 10 advanced free 6.80 (october 2011 als ik t goed heb). Die heeft al overmatig veel keuzes, de simplified version is ok. CD Burner XP ook uitgeprobeerd. Beetje ingewikkeld voor alleen mirror maken maar rippen gaat wel goed, muziek weergave is ok, beter dan mp3. Ik denk dat ik ashampoo ga houden, nog ff vergelijken vandaag. Thnx for all the hints.
Link naar reactie
[quote="jolo"][quote:c7ee6d9c94="sasa"]Mijn laatste Nero (6.6) liep vaak vast op : laptop HP pavilion, met XP, en dan 700 MB per cd branden. [/quote:c7ee6d9c94] Bedoel je dat Nero 6.6 al vastliep op de XP laptop? Dan kun je deze versie inderdaad beter niet op je Vista laptop installeren. Ook al omdat daarvoor minimaal Nero versie 7.7.5.1 vereist is http://www.iexbeta.com/wiki/index.php Ja, die liep vaak vast : Nero 6.6 op XP. Indertijd nagevraagd (twee jaar of zo geleden) bij Nero (in Duitsland, bij Fraunhofer dus), zei Nero "dat er aan gewerkt wordt, probleem werd herkend". Nieuwere versies zijn veel beter, maar ik heb geen dvd-versie (films, video, games) nodig ; dus was versie 6.x goed genoeg in mijn geval.
Link naar reactie
[quote:80d153df68="tomvdlee"]Voor het kopieren vind ik Exactaudiocopy nog steeds het beste (kwaliteit) programma. Moet je inderdaad de CD wel eerst op je harde schijf kopieren.[/quote:80d153df68] EAC downloaded. Nu krijg ik wel de tracks (van een cd) op mijn HD (in C:\), in C:\temp. MAAR Dan wil ik die branden op een nieuwe (lege) cd. Kan nergens vinden om de C:\ tracks naar de brander page te sturen. Hoe moet dat ? Thnx, ohja, dit ook nog : Ik zou t liefst direct een complete copy maken (mirror) en dus niet via C:\ maar direct de mirror naar nieuwe lege cd. Ik lees met interne CD lezer (op zijn eigen parititie, D:\) en brand met dezelfde CD lezer-writer. Direct mirror schrijven kan ik ook niet vinden. Thnx,
Link naar reactie

Om een reactie te plaatsen, moet je eerst inloggen

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Herstel opmaak

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

  • Populaire leden

    Er is nog niemand die deze week reputatie heeft ontvangen.

  • Leden

    Geen leden om te tonen

×
×
  • Nieuwe aanmaken...