Ga naar inhoud

Voetnoten in Word


anoniem

Aanbevolen berichten

Beste mensen, Ik ben bezig met het schrijven van een groot artikel. Hierin heb ik een aantal voetnoten verwerkt. Ik heb geconstateerd dat niet alle voetnootverwijzigen (de cijfers) even groot zijn. Dien ik nu elk cijfertje handmatig de juiste grootte te geven of is daar een andere mogelijkheid voor. Daarnaast zijn alle voetnoten ook niet op dezelfde wijze uitgelijnd. Ik probeer dit nu met het invoeren van spaties te verbeteren echter ook dan krijg ik sommige delen van voetnoten niet goed onder elkaar. Iemand hulp? Bvd Mvg
Link naar reactie
  • 2 weken later...
Heb dit zelf even getest. Volgens mij kun je, wanneer je in het scherm zit waarin je de voetnoten bijeen ziet staan, gewoon ff CTRL-A geven. Je markeert daarmee het hele voetnotenbestand. Vervolgens kun je bovenaan in je scherm het lettertype en de lettergrootte aanpassen. Wel zie ik dan, dat de nummering steeds een slag kleiner blijft dan de voetnoottekst zelf. Ik moet nog ff kijken hoe het uitlijnen ervan moet. Het is mij (bij Word97 althans) opgevallen, dat wanneer je een voetnootnummer hebt, en de tekst erachter bijvoorbeeld steeds door 2 spaties wilt scheiden, de afstanden nogal eens willen verschillen per voetnoot. Vr. gr. Ruud Muschter
Link naar reactie
Hier ben ik weer. Volgens mij kun je de voetnoten net zo bewerken als andere tekst. Zo kun je met CTRL-A de tekst markeren, en dan vervolgens via de knoppen bovenaan in je scherm de hele tekst naar links zetten, centreren, of naar rechts zetten. Nu is het zo, dat wanneer je bijvoorbeeld voetnoot 1 hebt, en een voetnoottekst bestaande uit meer regels onder elkaar, de 2e tekstregel links tegen de kantlijn staat. Zelf geef ik dan altijd achter de 1e tekstregel een harde return, en wandel ik met de spatiebalk regel 2 iets verder naar rechts. En zo vervolgens. Dan komen nummers en eerste letters van iedere nieuwe regel netjes onder elkaar te staan. Is dit wat je bedoelde? vr. gr., Ruud Muschter
Link naar reactie

Om een reactie te plaatsen, moet je eerst inloggen

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Herstel opmaak

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

  • Populaire leden

    Er is nog niemand die deze week reputatie heeft ontvangen.

  • Leden

    Geen leden om te tonen

×
×
  • Nieuwe aanmaken...