Ga naar inhoud

Program Files (x86) in een batchbestand


anoniem

Aanbevolen berichten

Ik hoop dat m'n vraag hier goed staat? Kan een moderator 'm anders voor me verplaatsen? Info: ----- Bij wijze van backup maakte ik altijd van een bestand in de "Program Files" directory een kopietje naar m'n backup partitie. Ik deed dat d.m.v. een batch bestandje waarnaar een snelkoppeling in mijn startmenu stond. Dit was mijn oude batch bestandje die onder XP prima werkte: [code:1:1b824aa6f9]del G:\ftd\daf1ba8c8fc0c81.ftddb copy C:\progra~1\FTDv3.8\profiles\daf1ba8c8fc0c81.ftddb G:\ftd\*.*[/code:1:1b824aa6f9] Ik heb nu sinds 2 weken een nieuwe pc met Win7 Home Premium 64bit en de 32 bit programma's worden weggeschreven in een 32 bit versie van program files genaamd "Program Files (x86)". Ik ben aan het uitproberen geweest en heb op internet gezocht hoe ik die "Program Files (x86)" in mijn batch file krijg zodat mijn batch weer gaat werken maar ik krijg het niet voor elkaar. Je moet iets met een SET variabele doen maar ik begrijp niet goed hoe. Beinvloed zo'n SET variabele die je dan even gebruikt voor het kopieren niet de werking van het systeem? Vraag: ------- Kan iemand mij laten zien hoe mijn batch zoals die hierboven staat er in de nieuwe situatie uit moet gaan zien?
Link naar reactie
Het pad dat je in je copy-command gebruikt bevat spaties. Dat mag niet, en mocht onder XP ook al niet. Je kon toen noeg wel de dos-variant van een bestandsnaam gebruiken. (maximaal 8 letters voor de naam en drie voor de extensie.) Program Files kon dus worden afgekort tot progra~1. zes letters, een tilde en een nummer. Dat laatste was nodig omdat er meer files of directories met langere namen met bv. progra konden beginnen. Program Files (x86) bevat zelfs twee spaties. In je batchbestand wordt dus gezocht naar C:\program en dat is niet te vinden. De oplossing is heel eenvoudig: zet het deel met de spaties tussen aanhalingstekens, of, nog gemakkelijker het hele pad. m.a.w.: copy "C:\Program Files (x86)\FTDv3.8\profiles\daf1ba8c8fc0c81.ftddb" G:\ftd\*.* zal wel werken. (ook onder XP) Als je i.p.v naar G:\ftd\ naar een directory met spaties, bv. G:\mijn ftd\ wilt kopiëren moet dat deel dus ook tussen aanhalingstekens, (copy "C:\Program Files (x86)\FTDv3.8\profiles\daf1ba8c8fc0c81.ftddb" "G:\mijn ftd\*.*") Je kunt niet de hele opdrachtregel tussen aanhalingstekens zetten, omdat dan de noodzakelijke spatie vóór G:, dus tussen bron en doel van de kopiëeractie niet gezien wordt.
Link naar reactie

Om een reactie te plaatsen, moet je eerst inloggen

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Herstel opmaak

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

  • Populaire leden

    Er is nog niemand die deze week reputatie heeft ontvangen.

  • Leden

    Geen leden om te tonen

×
×
  • Nieuwe aanmaken...