Ga naar inhoud

Kan Word doc. niet opslaan


anoniem

Aanbevolen berichten

Hoi, Ik gebruik al een tijdje Word 2007 (originele versie). Nadat ik een document bewerkt heb, wil ik dit opslaan als Word 97 - 2003 document. Het opslaan lukt me niet omdat ik steeds een melding krijg: "Dit is een alleen-lezen bestand". Als ik naar de eigenschappen kijk van dit document, dan heb ik de optie alleen-lezen NIET aangevinkt, dus deze optie is uitgeschakeld. Ik kan het bewerkte document wèl op een memory stick opslaan, maar niet op mijn PC. Hoe kan dat? Ik had mijn documenten altijd al gewoon kunnen opslaan, maar nu helaas niet. Terwijl ik mijn Word instellingen niet veranderd heb. De automatisch back up (na 10 minuten) doet het ook niet. Ik gebruik overigens Windows 7 Home. Bedankt alvast. [/i]
Link naar reactie
[quote:8db1c67d3f="f.j.stols"]hoewel ik er niet zoveel verstand van heb is misschien het [url=http://www.microsoft.com/downloads/details.aspx?familyid=941b3470-3ae9-4aee-8f43-c6bb74cd1466&displaylang=nl]Compatibiliteitspakket voor Word-, Excel- en PowerPoint-bestandsindelingen van Microsoft Office[/url] een oplossing?[/quote:8db1c67d3f] Nee, helaas ..... Ik heb de meest recente updates al gedownload (de PC gaf dat ook aan).
Link naar reactie
[quote:7ede44bc48="derkdejong"]dat zijn onduidelijke, maar vaak hardnekkige toestanden in office. je kan: - het exemplaar van de stick eerst op de hd zetten - de inhoud van het geopende doc geheel selecteren. kopiëren en plakken in een nieuw doc op je hd zetten, via de verkenner het oude verwijderen en het nieuwe dezelfde naam geven.[/quote:7ede44bc48] - het exemplaar van de stick heb ik op de hd gezet ..... helaas, het probleem blijft. - de inhoud van het geopende doc. heb ik geheel geselecteerd, gekopieerd en geplakt in een nieuw doc. en op mijn hd gezet. Probleem blijft bestaan. Sterker nog ..... het oude exemplaar kan ik niet verwijderen. Ik krijg de melding: "De bewerking kan niet worden voltooid omdat het bestand in Microsoft Office Word is geopend. Sluit het bestand en probeer het opnieuw". Dit snap ik dus ook niet, want ik heb dat bestand helemaal niet eens geopend en Word afgesloten. Ik vind het toch maar raar ..... het doc. kan ik wel op mijn stick opslaan en van daaruit verder werken. Op de hd lukt dat van geen kant.[i:7ede44bc48][/i:7ede44bc48][b:7ede44bc48][/b:7ede44bc48]
Link naar reactie
in voorgaande versies van word kon het verwijderen van normal.dot nog wel eens soelaas bieden. heb daar in 2007 geen ervaringen mee, maar wie weet: ga viua startknop word naar opties en van daar naar geavanceerd. scroll naar de knop bestandslocaties en ga na waar de sjablonen bewaard worden. sluit word, ga in de verkenner naar de gevonden locatie en verwijder het bestand normal.dotm. herstart de pc, en bij opnieuw openen van word wordt een nieuw (standaard) sjabloon aangemaakt.
Link naar reactie
  • 2 maanden later...
Probeer het volgende eens. Je maakt een mailtje aan naar een bevriend iemand. Als bijlage stuur je die persoon het bewuste document, dat je dan vanaf de USB aanklikt en verzend. Laat dan die persoon de bijlage openen, de tekst met knippen en plakken in een nieuw bestand zetten, of invoegen in een retourmailtje. Vervolgens haal jij het weer uit dat retourmailtje en slaat het op onder een nieuwe bestandsnaam. Misschien werkt dat! vr. gr., :D Ruud Muschter
Link naar reactie

Om een reactie te plaatsen, moet je eerst inloggen

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Herstel opmaak

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

  • Populaire leden

    Er is nog niemand die deze week reputatie heeft ontvangen.

  • Leden

    Geen leden om te tonen

×
×
  • Nieuwe aanmaken...