Ga naar inhoud

Java zit muurvast


anoniem

Aanbevolen berichten

Het lukt mij niet meer Java via het Control Panel te verwijderen en ook niet meer om een nieuwe versie te installeren. Dit ondanks het feit dat ik alle sporen van Java en Sun van mijn computer verwijderd heb (via wissen van DIRs en register opschonen); tenminste dat dacht ik. Maar in Add or Remove Programs blijft Java Update staan. Wat nu? Hoe krijg ik ook het laatste restje Java weg, zodat een nieuwe installatie mogelijk wordt? Tussen haakjes: ik heb nog een programma wat volgens Add or Remove Programs 'currently installed' zou zijn. Ook daarvan heb ik getracht elk spoor te verwijderen, en ook dat programma, ABBY Finereader, wil niet weg.
Link naar reactie
[quote:e0662a09a1="derkdejong"]ik neem aan dat je verwijderen netjes via control panel doet. en ook de pc een echter herstart gegeven? welk programma gebruikte je om "dirs en register" op te schonen?[/quote:e0662a09a1] Qua verwijderen, ja en nee. Aangezien het via het Control Panel niet soepel verliep heb ik middels Search het meeste handmatig verwijderd. Niet duidelijk wat ik mij moet voorstellen van 'een echter herstart'. Om de "dirs en register " op te schonen, heb ik gebruikt NTRegopt, CCleaner, RegSeeker en Glary Utilities. Waarschijnlijk niet voldoende op elkaar afgestemd. ?. Ik kan echter niet begrijpen waar die resten die het Control Panel kennelijk beïnvloeden vandaan komen. Kan ik die handmatig vinden/verwijderen?
Link naar reactie
door handmatig te proberen te verwijderen gooi je windows behoorlijk overhoop. en daar loopt dus vrijwel elke registrycleaner op enig moment op stuk..... ik schreef inderdaad echter herstart; bedoeld is echte herstart. (sommigen hebben hun afsluitknop zo ingesteld dat die tot slaapstand leidt, en dan helpt uit en aanzetten dus niks, vandaar: échte herstart.)
Link naar reactie
Ben uiteindelijk erin geslaagd om zowel ABBYY als Java 'volledig' te verwijderen met Revo. Mooi programma! Ik heb ook de indruk dat de machine nu aanmerkelijk sneller loopt. Wellicht is het zinvol om bij tijd en wijle eens een programma totaal te verwijderen en opnieuw te installeren. Mijn hartelijke dank voor de goede raad!
Link naar reactie

Om een reactie te plaatsen, moet je eerst inloggen

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Herstel opmaak

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

  • Populaire leden

    Er is nog niemand die deze week reputatie heeft ontvangen.

  • Leden

    Geen leden om te tonen

×
×
  • Nieuwe aanmaken...