Ga naar inhoud

Naar Mappen verplaatsen of kopieren


anoniem

Aanbevolen berichten

Hallo Heb ff een vraag over mappen verplaatsen. De Windows Verkenner wordt veel gebruikt om te slepen (drag and Drog) met mappen en bestanden.Als u niet van dat gesleep houdt, dan presenteren we een alternatieve manier om mappen en bestanden te kopieren of te verplaatsen. We zullen twee nieuwe opties toevoegen aan het bestaande contextmenu van de Windows Verkenner. Dit houdt in. Als je met een rechtermuisknop op een foto klik. Krijg je een schermpje van openen/selecteren/kopieren/afdrukken en dergelijks. Daar wou ik dan naar map verplaatsen naar map kopieren, toevoegen. Dit heeft een poosje geleden hier op het forum gestaan, maar ik kan het nergens weer vinden. Wie o wie kan me daar eventjes mee helpen. Alvast bedankt voor de moeite.
Link naar reactie
Die link gaat alleen over "verplaatsen naar..." Ik heb een .reg bestand dat beide toevoegt aan contextmenu. Ik heb XP Home SP3 en daar werkt het prima. Of het ook in andere windows versies werkt weet ik niet. open nieuw bestand in kladblok en kopieer deze code: [code:1:9f6f0e1280] Windows Registry Editor Version 5.00 ;Copy to Folder and Move to Folder Menu [HKEY_CLASSES_ROOT\AllFilesystemObjects\shellex\ContextMenuHandlers\Copy To] @="{C2FBB630-2971-11D1-A18C-00C04FD75D13}" [HKEY_CLASSES_ROOT\AllFilesystemObjects\shellex\ContextMenuHandlers\Move To] @="{C2FBB631-2971-11D1-A18C-00C04FD75D13}" [/code:1:9f6f0e1280] sla dit op als een .reg-bestand dubbelklik op je nieuwe reg-bestand en kies ja om te bevestigen.
Link naar reactie

Om een reactie te plaatsen, moet je eerst inloggen

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Herstel opmaak

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

  • Populaire leden

    Er is nog niemand die deze week reputatie heeft ontvangen.

  • Leden

    Geen leden om te tonen

×
×
  • Nieuwe aanmaken...