Ga naar inhoud

Email + gedeelde kalender


anoniem

Aanbevolen berichten

Beste Forumleden, Ik ben opzoek naar een stukje software dat het mogelijk maakt om van een een gedeelde agenda en emailserver te hebben op een nas/server. De bedoeling is dat deze agenda overal toegangelijk is via internet en makkelijk bekeken kan worden via outlook (syncen). De email moet zowel op een computer als telefoon bekeken worden, dus imap is wel een voorkeur. Er is al gekeken naar exchange als optie, alleen het installatieproces (van het prille begin) is erg lastig om ergens in een tutorial te vinden. Mochten er andere opties zijn hoor ik die graag. Kortom: gedeelde agenda en mail up-to-date en overal bij de hand.
Link naar reactie
[quote:0b5be0f9c0="MV-Software"]Ik snap niet precies wat je bedoeld met centraal, maar in MS Outlook heb je een agenda waarin iedereen alles van iedereen kan zien. Als Pietje er x neerzet dan kunnen Jantje en Kareltje dat ook zien, en andersom ook uiteraard.[/quote:0b5be0f9c0] het is wel voor een bedrijf, een priveagenda en een bedrijfsagenda bij elkaar is natuurlijk helemaal handig. alleen met outlook agenda is de mogelijkheid wel om een agenda te delen (alleen hoe deel je dat met anderen?) maar de agenda is niet op een andere computer te benaderen. Hiermee bedoel ik waar geen outlook op staat.
Link naar reactie
[quote:5248bfce0c="creativ3"].................. het is wel voor een bedrijf, een priveagenda en een bedrijfsagenda bij elkaar is natuurlijk helemaal handig. alleen met outlook agenda is de mogelijkheid wel om een agenda te delen (alleen hoe deel je dat met anderen?) maar de agenda is niet op een andere computer te benaderen. Hiermee bedoel ik waar geen outlook op staat.[/quote:5248bfce0c]Je krijgt net zo duidelijke antwoorden..... als dat je vragen zijn.... Hmmm, wel lastig om zonder Outlook dit te doen. Allereerst simpele vraag: waarom geen Outlook erop zetten, immers anders moet je er iets anders opzetten? Er zijn wel programma's die met Outlook kunnen syncen, maar die zijn ook niet gratis. oa Essential PIM Pro plus plugin kopen voor netwerk. http://www.essentialpim.com/index.php?r=products&pr=essentialpim&prr=provsfree Als je webmail via de exchange server kunt activeren/installeren heb je mogelijk via Outlook web ook een gedeelde agenda optie....
Link naar reactie
[quote:82ccc183e0="creativ3"]{...............} alleen met outlook agenda is de mogelijkheid wel om een agenda te delen (alleen hoe deel je dat met anderen?) maar de agenda is niet op een andere computer te benaderen. Hiermee bedoel ik waar geen outlook op staat.[/quote:82ccc183e0] Outlook (2007) opstarten Klik in het linker menu op Agenda, gevolgd door Agenda's delen. De rest wordt dan vanzelf duidelijk.
Link naar reactie
[quote:dd65576bf2="andre@home"][quote:dd65576bf2="creativ3"].................. het is wel voor een bedrijf, een priveagenda en een bedrijfsagenda bij elkaar is natuurlijk helemaal handig. alleen met outlook agenda is de mogelijkheid wel om een agenda te delen (alleen hoe deel je dat met anderen?) maar de agenda is niet op een andere computer te benaderen. Hiermee bedoel ik waar geen outlook op staat.[/quote:dd65576bf2]Je krijgt net zo duidelijke antwoorden..... als dat je vragen zijn.... Hmmm, wel lastig om zonder Outlook dit te doen. Allereerst simpele vraag: waarom geen Outlook erop zetten, immers anders moet je er iets anders opzetten? Er zijn wel programma's die met Outlook kunnen syncen, maar die zijn ook niet gratis. oa Essential PIM Pro plus plugin kopen voor netwerk. http://www.essentialpim.com/index.php?r=products&pr=essentialpim&prr=provsfree Als je webmail via de exchange server kunt activeren/installeren heb je mogelijk via Outlook web ook een gedeelde agenda optie....[/quote:dd65576bf2] Ow sorry als ik het misschien niet helemaal duidelijk uitgelegd heb. Outlook leek me niet helemaal geschikt als agenda (ik heb 2010 draaien) omdat je op een andere pc (werk of ergens anders) dan niet je gegevens bij de hand hebt. Natuurlijk zou je een telefoon kunnen kopen met internet, maar is outlook + agenda daar dan geschikt voor? Maargoed ik las dat je in outlook wel een agenda kan delen, dat is dus wel weer handig. Een outlookagenda is als het goed is ook met google agenda te syncen. iig bedankt voor de reacties :)
Link naar reactie

Om een reactie te plaatsen, moet je eerst inloggen

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Herstel opmaak

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

×
×
  • Nieuwe aanmaken...