Ga naar inhoud

probleem met afdrukken etiketten nieuwe pc


anoniem

Aanbevolen berichten

In mijn nieuwe pc (XP, Office 2003) heb ik problemen met het afdrukken van etiketten . Bij de onderste 2 of 3 rijen etiketten komt de tekst te hoog uit afhankelijk van aantal regels tekst in het etiket . Als ik uitmeet hoeveel een etiket (bv. Avery J8159/3x8=24 /afm. 63,5x33,9 mm) veranderd zou moeten worden en wel in hoogte 2 mm. dan komt er een mededeling dat dit niet kan. Eén mm kan wel, maar dat is te weinig. In de 10 tabbladen van Word/extra/opties vind ik geen oplossing. Via de printer-eigenschappen kan ik de tekst wel 5-6% "opblazen" maar dan loopt de tekst rechts van het etiket af. Zelfde geldt als ik er een pdf van maak. Ik hoop dat ik duidelijk ben.
Link naar reactie
zó handig met templates ben ik niet. De adressen database (csv of txt) gebruik ik verder met de aanwijzingen in word verder met het taakvenster > extra > afdrukken samenvoegen. Andere programma's (zoals adres 2000 of easy rolodex) ken ik ook, maar ik vind de mogelijkheid van Word handig. Anders gezegd: ik weet niets van templates af...
Link naar reactie
[quote:54a69b2a50="f.j.stols"]zó handig met templates ben ik niet. De adressen database (csv of txt) gebruik ik verder met de aanwijzingen in word verder met het taakvenster > extra > afdrukken samenvoegen. Andere programma's (zoals adres 2000 of easy rolodex) ken ik ook, maar ik vind de mogelijkheid van Word handig. Anders gezegd: ik weet niets van templates af...[/quote:54a69b2a50]Je hebt dus niet op hun site gekeken anders had je kunnen weten dat het Word templates zijn..... :oops: http://www.avery.nl/avery/nl_nl/Templates-%26-Software/Templates Dus je kunt gewoon doen wat je gewend was.... alleen is je word doc al een template..... 8)
Link naar reactie
Als je in word 2003 al bij het etiketten-menu bent dan klik je op opties en kies daar het nummer van je etiketten formulier, bv J.... en kies daarna of je 1 etiket wilt printen of dat het hele vel met dezelfde tekst moet worden worden geprint. Wil je 1 etiket dan moet je nog kiezen bij welke kolom en welke regel de printer moet printen, dus op welk blanco etiket het moet komen. Als je de tekst die je wilt hebben selecteert, dus "blauw" maakt en dan shift + F10 indrukt dan kun je kiezen met welk lettertype en welke font-grootte het moet worden afgedrukt. Let op dat je voor dat je op printen klikt nogmaals de volledige tekst selecteert en kopieert met shift + C. Mocht het afdrukken niet goed gegaan zijn dan begin je opnieuw en in het lege vak met shift + V tover je de tekst weer tevoorschijn. Als je te dicht bij de linker kantlijn zit op het etiket dan kun je beginnen met bv. 5 of 10 spaties. Als je in word nog niet bij je je etiketten-menu bent dan zit dat dacht ik onder "Extra" en dan "Brieven en Etiketten" Ik werk al enige tijd met versie 2007 en nu 2010 dus ik kan dat niet meer nakijken.
Link naar reactie
Sjablonen en templates blijk ik voldoende te hebben. Het probleem is dat ik met de onderste etiketten niet goed uit kom: de tekst schuift per rij steeds meer naar boven op. De oplossing voor mijn probleem vind ik via printereigenschappen waarmee ik de grootte van de af te drukken pagina kan instellen. In mijn geval is dat 102%, dan kom ik goed uit, zowel in de breedte als in de hoogte. Zoals ik in het begin al aangaf: sinds mijn eerste pc (1998) geen problemen gehad met etiketten, maar wel nu met een nieuwe. Iedereen alweer bedankt.
Link naar reactie

Om een reactie te plaatsen, moet je eerst inloggen

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Herstel opmaak

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

  • Populaire leden

    Er is nog niemand die deze week reputatie heeft ontvangen.

  • Leden

    Geen leden om te tonen

×
×
  • Nieuwe aanmaken...