Ga naar inhoud

Interactieve gebruikershandleiding


Aanbevolen berichten

Goedemorgen, Momenteel ben ik opzoek naar een programma om interactieve gebruikershandleidingen mee te maken. Hiermee is de bedoeling dat nieuwe gebruikers van ons systeem door middel van interactieve handelingen (zelf doen) zichzelf wegwijs kunnen maken in het systeem. Voordeel hiervan is dat er directe feedback is, of een handeling goed of verkeerd is verricht, zonder dat het echte systeem word aangepast. Hierdoor zijn gebruikers optimaal "getraind" voordat men met het echte programma aan de slag gaat. Helaas heb ik tot op heden nog geen geschikt programma gevonden, wellicht dat één van u een programma weet? Alvast hartelijk dank! Met vriendelijke groet, Kilian P.S. Eventueel mag dit ook een webbased programma zijn, zodat wij het online op onze server kunnen plaatsen.
Link naar reactie
Opzich zou dat ook een oplossing kunnen wezen, maar niet de meest logische. Bij een interactieve handleiding word je namelijk door het systeem heen geleid, als je een gebruiker zelf zijn/haar gang laat gaan in het systeem, bestaat er de kans dat niet alles volledig begrepen word en dus nog het één of ander overgeslagen kan worden, waardoor men niet volledig getraind word voor het echte systeem. Ik kan me herinneren dat er ooit een programma was, waarbij je met interactieve knoppen en aanwijzingen kon werken, ben echter de naam kwijt en kan verder helaas niks vinden op het internet.
Link naar reactie
  • 2 jaren later...
[quote:4ef93064ce="Kilian"]Goedemorgen, Momenteel ben ik opzoek naar een programma om interactieve gebruikershandleidingen mee te maken.[/quote:4ef93064ce] Ha Kilian, Is het gelukt? Welk programma heb je uiteindelijk gebruikt? Ik wil exact hetzelfde doen maar vind Wink grafisch bijzonder karig. Zeer out-of-date vormgegeven default buttons etc. @all, zijn er nog andere programma's die geschikt zijn voor het maken van een gebruikershandleiding die interactief is (dus met de mogelijkheid om tekstvelden, knoppen etc in te voegen)? Hoor graag van jullie! [size=9:4ef93064ce]// gebruikershandleiding // handleiding // user // manual // interactie // dynamisch // systeem // wink // tool // programma // software[/size:4ef93064ce]
Link naar reactie

Om een reactie te plaatsen, moet je eerst inloggen

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Herstel opmaak

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

×
×
  • Nieuwe aanmaken...