Ga naar inhoud

Tijdnotatie in Excel (uren)


anoniem

Aanbevolen berichten

Probleempje met tijdnotaties in Excel. Voor mijn werk moet ik gewerkte uren bij elkaar optellen. Dat gaat in principe prima in Excel. Alleen wordt het aantal uren steeds verkeerd weergegeven als het totaal meer is dan 24 uur. Bijv., als het totaal 31 uur is, wordt weergegeven: 7:00 (alleen het aantal uren bóven een veelvoud van 24 uur wordt weergegeven). Nu wil ik zo graag tóch die 31 uur zien en niet bijv. 1:7:00 (1 dag, 7 uur, 0 minuten). Of 43:45 of 79:10 voor resp. 43 uur en 45 minuten en 79 uur en 10 minuten. Hoe krijg ik dat nou voor elkaar? Ik heb alle weergave opties van Excel al nagelopen, maar ben er niet uitgekomen. Alvast bedankt voor hulp, SayCheese!
Link naar reactie
Ja, die optie had ik al gezien, maar daarmee worden ook de seconden weergegeven en dat wou ik nou net niet! Weet je toevallig ook hoe ik een werkblad kan kopiëren waarbij de kolombreedtes en de rijhoogtes worden meegenomen? Ook met transponeren en plakken speciaal ben ik daar (nog...) niet uitgekomen. Groeten, SayCheese!
Link naar reactie
Dat urenprobleem heb ik nu toch kunnen oplossen. "Gewoon" (nou ja, het blijft Microsoft tenslotte) jouw optie gekozen en vervolgens met de optie "Aangepast" de seconden er uit gehaald. En voilá! Blijft nu alleen mijn tweede vraag nog staan, maar daar maak ik wel een nieuw onderwerp voor aan. (Zie: "Werkbladen kopiëren in Excel".) SayCheese!
Link naar reactie

Om een reactie te plaatsen, moet je eerst inloggen

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Herstel opmaak

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

  • Populaire leden

    Er is nog niemand die deze week reputatie heeft ontvangen.

  • Leden

    Geen leden om te tonen

×
×
  • Nieuwe aanmaken...