Ga naar inhoud

hoe blokkeer ik website vanaf een bepaalde tijd?


anoniem

Aanbevolen berichten

Je moet kijken naar de instellingen van de router/modem. Dus het apparaat dat de WiFi (WLAN) verbindingen opzet, de internet-verbinding verzorgt en waarmee je inlogt met de WPA2 code. Hopelijk kent jouw zoon het beheerderswachtwoord niet van dat apparaat, anders zou ik dat als eerste veranderen in iets anders (en niet al te triviaal...). Hoe je het moet doen hangt af van het merk/model dat je hebt. XS4ALL geeft bijv. een FritzBox modem uit. Hier log je als beheerder in, kies "view:advanced" en kies ""home network". Hier zie je alle verbonden apparaten. In principe via het lokale IP-adres, hopelijk heb je in het verleden geïdentificeerd welk apparaat wat is, anders moet je nu zijn mobieltje identificeren. Klik op het "edit" ikoon van het apparaat, dan verschijnen details. In het midden kun je klikken op de woorden "child protection" en e.e.a. modificeren. Ook kun je hier sites blacklisten, dacht ik, al weet ik niet of het via een tijdslot kan. Een wat bottere methode bij dit modem is simpelweg op de "WLAN" knop bovenop drukken zodat het WiFi netwerk uit de lucht gaat (dit kan ook met een tijdslot in het beheren). Weliswaar heb je iedereen in jouw huis hiermee, maar na een uurtje of wat als de kleine slaapt kun je het weer aanzetten voor eigen genot -- of internet via kabel gebruiken bij PC's en laptops. Wat jouw modem kan of niet kan weet ik uiteraard niet. RTFM ;-) Andere optie: wekkertje voor 'm kopen en mobiel inleveren bij slapen. Waarschijnlijk dat 'ie dan een tweede mobieltje koopt, dus het is van belang dat 'ie niet de WPA2 inlogcode van jouw modem weet en dat andere huisgenoten het evenmin geven. En evenmin een sluiproute via een 'open' modem bij de buren. Heb je meerdere kinderen, hou er rekening mee dat het voor hen een uitdaging is samen te werken om jouw ouderlijke acties te verslaan! (je herinnert je ongetwijfeld jouw eigen kindertijd :-) ) Voldoende ideeën?
Link naar reactie

Gearchiveerd

Dit topic is nu gearchiveerd en gesloten voor verdere reacties.

×
×
  • Nieuwe aanmaken...