Ga naar inhoud

Kan ik een WIN XP pc gebruiken NA 8 april 2014 in een LOKAAL netwerk ?


anoniem

Aanbevolen berichten

Nou, nou, dat Windows XP niet meer op het internet zou mogen is nogal, gewichtig uitgedrukt, je kan er na 08 april aanstaande nog gewoon mee het internet op,zoals voorheen, Alleen de technische ondersteuning, zeg maar de toekomstige software updates voor Windows XP, worden door fabrikant Microsoft vanaf 08 april niet meer gemaakt, en daardoor zou XP kwetsbaar zijn, de meningen daarover zijn nog al verdeeld. . Maar gebruik je XP uitsluitend in een lokaal netwerk, dat geen contact heeft met het grote world wide web, dan zou je XP nog gewoon kunnen gebruiken, download wel nu het nog kan alle (gemiste) updates van XP. . Maar hou er wel rekening mee, dat eventuele schade voortvloeiend uit het gebruik van Windows XP, niet word vergoed door de verzekering.... . Het punt is, dat Windows XP door Microsoft wordt afgeschreven, ofwel in de steek zal worden gelaten. Wat Microsoft eigenlijk zegt is: 'Als je XP nog wil gebruiken, prima, maar wij trekken onze handen er vanaf...." Het ligt er helemaal aan welke (gevoelige) informatie de 2 pc zullen uitwisselen op het lokale netwerk
Link naar reactie
Het is niet echt 'veilig' in de betekenis zoals ook in de nieuwste CT staat, namelijk dat van gaten in XP gebruik gemaakt kan gaan worden. Je geeft het niet aan, maar de gebruikelijke configuratie is dat de PC's via een router verbonden zijn. De router 'beheert' het lokale netwerk en is tevens modem naar de internet provider. Ik neem aan dat dit bij jou ook het geval is. Dan is die XP PC gewoon met internet verbonden. Bedoel je wellicht dat je geen enkel programma gebruikt dat expliciet contact zoekt met internet, zoals bij browsen en email ophalen/verzenden? Veel programmatuur zoekt namelijk onderhuids via internet contact met (bijv.) de site van de fabrikant om te kijken of er updates zijn of dat de licentie (telkenmale !) te valideren. Of om hulpbestanden te actualiseren. Ook van de XP generatie. Adobe, Microsoft (Office, Windows update), Piriform, ..., bijna iedereen doet dit. Recente Office-versies zoeken bij Help (F1) bij default al direct op het web. Ook andere programma's geven de help via het web. Kortom, dat je het niet ziet of actief commandeert (behalve de mededeling: er zijn updates beschikbaar of de help) wil niet zeggen dat het niet gebeurt. Ook als je iets nieuws installeert op de XP PC kan onderhuids contact met internet gezocht worden. Denk aan iets dat met malware besmet is dat misbruik maakt van de niet meer gerepareerde bugs in XP. Zoals in de nieuwe CT beschreven staat, de enige veilige verbinding met internet is straks geen verbinding.
Link naar reactie
Het is de bedoeling dat de WIN XP pc NIET op internet KAN. Hij moet dus afgeschermd zijn.....en hoeft van mij ook niet op internet. Op deze wordt bv. nog een Word document gemaakt, of anderszins -lokaal- geklungeld, zodat we met z'n 2-en kunnen werken. Ik heb gehoord dat zoiets via het modem geregeld kan worden. Daar zou je kunnen instellen welke pc internet toegang heeft en welke niet. Die WIN XP pc zou dan alleen lokaal net de nieuwe pc moeten kunnen praten (bestandje over-fluiten bijvoorbeeld). Er hoeft naar mijn idee ook Nooit meer iets nieuws op de WIN XP pc geïnstalleerd te worden....het wordt een -bevroren-pc- zeg maar. De nieuwe WIN 8.x pc moet wel normaal op internet kunnen natuurlijk. EN. met die WIN XP pc kunnen praten.
Link naar reactie

Gearchiveerd

Dit topic is nu gearchiveerd en gesloten voor verdere reacties.

×
×
  • Nieuwe aanmaken...