Ga naar inhoud

Paar vraagjes over Mozilla Firefox 0.8


anoniem

Aanbevolen berichten

Hallo, ik ben (eindelijk :wink: ) overgestapt van IE naar een andere browser, namelijk Mozilla Firefox 0.8. Ik heb een paar vragen: - Waar bewaart Mozilla de tijdelijke internet bestanden? - Is het mogelijk om in te stellen dat als je de cookies weghaalt in het options-menu, dat bepaalde cookies (die je zelf kiest) wel blijven bestaan? Zo ja, hoe? - Als er op een bepaalde site popups geblokkeerd zijn, hoe kan je ze dan alsnog weergeven? Ik weet dat er een icoontje linksonderin verschijnt met de geblokkeerde popups, maar daar kan ik alleen de site unblocken... Dan wordt ie toegevoegd aan de 'veilige lijst', maar dan komen de popups niet tevoorschijn... Ik wil de popups gewoon 1 keer zien, de site hoeft niet in een veilige lijst... Hoe kan dat (als het kan)? Alvast bedankt!
Link naar reactie
[quote:fd0828b03a="Capone"] - Waar bewaart Mozilla de tijdelijke internet bestanden?[/quote:fd0828b03a] In de map Documents and Settings\[gebruikersnaam]\Application Data\Phoenix\Profiles\[profielnaam] worden dit soort zaken bewaart. [quote:fd0828b03a="Capone"] - Is het mogelijk om in te stellen dat als je de cookies weghaalt in het options-menu, dat bepaalde cookies (die je zelf kiest) wel blijven bestaan? Zo ja, hoe?[/quote:fd0828b03a] Nee dit blijft, ondanks de ruime instelmogelijkheden voor cookies, gewoon handwerk. Cookies worden opgeslagen in het bestand cookies.txt in de bovengenoemde map. Alle instellingen van toegestane en geblokte cookie staan in het bestand cookperm.txt. [quote:fd0828b03a="Capone"] - Als er op een bepaalde site popups geblokkeerd zijn, hoe kan je ze dan alsnog weergeven? Ik weet dat er een icoontje linksonderin verschijnt met de geblokkeerde popups, maar daar kan ik alleen de site unblocken... Dan wordt ie toegevoegd aan de 'veilige lijst', maar dan komen de popups niet tevoorschijn... Ik wil de popups gewoon 1 keer zien, de site hoeft niet in een veilige lijst... Hoe kan dat (als het kan)? [/quote:fd0828b03a] De meeste popupkillers hebben inderdaad een mogelijkheid om deze tijdelijk uit te schakelen. Ik heb in Firefox deze mogelijkheid nog niet gevonden
Link naar reactie
Ah, bedankt! Het is me al een stuk helderder geworden... Toch best wel een mooie browser... EDIT: hmm ik krijg net een idee, als ik nou eens eerst alle cookies weghaal, en vervolgens de sites open waar ik de cookies van wil bewaren, en dan cookies.txt backup... Misschien kan ik dan gewoon wanneer ik de cookies leeghaal, weer gewoon die cookies.txt terugzetten... Het is het proberen waard...
Link naar reactie
[quote:16459a78ca="Capone"]als ik nou eens eerst alle cookies weghaal, en vervolgens de sites open waar ik de cookies van wil bewaren, en dan cookies.txt backup... Misschien kan ik dan gewoon wanneer ik de cookies leeghaal, weer gewoon die cookies.txt terugzetten[/quote:16459a78ca] Op zich weel een goed idee dat wel zal werken, echter cookies worden ook bijgewerkt met recentere relevante informatie over je laatste bezoeken aan die sites. Die info mis je dan wel op die manier.
Link naar reactie

Om een reactie te plaatsen, moet je eerst inloggen

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Herstel opmaak

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

  • Populaire leden

    Er is nog niemand die deze week reputatie heeft ontvangen.

  • Leden

    Geen leden om te tonen

×
×
  • Nieuwe aanmaken...