Ga naar inhoud

Excel; actieve cel in een macro gebruiken mogelijk ?


anoniem

Aanbevolen berichten

Hallo, Weet iemand of het mogelijk is om een actieve cel binnen excel in bijvoorbeeld een macro te vangen en daarna een aantal bewerkingen erop los te laten? Ik zou namelijk graag de mogelijkheid willen hebben om 1 rij (van de 1000) met de data-gegevens op die rij uit te kunnen printen op een aparte overzichtskaart. Dus ik dacht misschien is het mooi als ik daar de geselecteerde cel voor kan gebruiken? Wie kan mij verder helpen? Met vriendelijke groet, W.Tulp
Link naar reactie
Hallo, Bedankt voor de snelle reactie. Maar voor de duidelijkheid: De macro gaat de cel NIET selecteren. Maar ik wil dat de cel aangenomen wordt welke op dat moment actief is binnen excel. Deze cel (welke dus bijna nooit hetzelfde is) moet dan door een macro (of een andere manier) opgepakt worden om verder mee te bewerken. Een voorbeeld: - ik activeer cel C18 binnen excel - nu zou ik dus willen dat C18 gebruikt wordt om bewerkingen op los te laten Ik hoop dat het zo wat duidelijker is. Met vriendelijke groeten, W.Tulp
Link naar reactie

Om een reactie te plaatsen, moet je eerst inloggen

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Herstel opmaak

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

  • Populaire leden

    Er is nog niemand die deze week reputatie heeft ontvangen.

  • Leden

    Geen leden om te tonen

×
×
  • Nieuwe aanmaken...