Ga naar inhoud

cijferregistratiesysteem in excel; hoe uitprint per student?


anoniem

Aanbevolen berichten

Hallo, Ik ben bezig met excel om een cijferregistratiesysteem voor een klas op een school te maken. De opbouw hierin is als volgt: student1, cijferreeks van de vakken voor student1 student2, cijferreeks van de vakken voor student2 enz.. (tot 1000 studenten) Nou is mijn vraag: Ik zou graag een uitdraai per student willen kunnen maken. Om dit te kunnen zit ik er aan te denken om iets van een knop in de cel te zetten voor de student. Wanneer ik dan op deze knop klik moet alleen die student uitgeprint worden. Ik denk dat zoiets met een macro gemaakt moet kunnen worden, maar ik weet niet zo gauw hoe... Daarbij komt nog dat mijn lijst loopt tot 1000 studenten. 1000 macro's maken lijkt me een beetje te veel van het goede. Tevens moet het mogelijk zijn dat alle studenten opnieuw gesorteerd moeten kunnen worden op alfabet nadat er bijboorbeeld studenten bijgekomen zijn. Het sorteren is geen probleem maar daarna moeten de studenten nog steeds uitgeprint kunnen worden met uiteraard hun eigen cijfergegevens. Wie kan mij hiermee wat verder helpen? Met vriendelijke groet, W.Tulp
Link naar reactie
Een Database-programma lijkt mij ook beter toegerust. Of je moet wat van VBA afweten, bijv. met de Inputbox. Dan kan je als gebruiker steeds een andere variabele invoeren. Ik gebruik zelf bijvoorbeeld: Dim FindThis As Variant Sheets("Blad1").Select FindThis = InputBox("Typ naam in van de student") Range("B2:B48").Find(FindThis).Activate End Sub Met wat aanpassingen krijg je mogelijk wat je wilt.
Link naar reactie
Of maak een makro welke de actieve regel als afdrukbereik zet. bv: [code:1:ecef87e6bc]Sub print_leerling() Dim regel As Integer regel = ActiveCell.Row ActiveSheet.PageSetup.PrintArea = "A" & regel & ":L" & regel ActiveWindow.SelectedSheets.PrintPreview End Sub [/code:1:ecef87e6bc] Koppel deze makro aan een knop of sneltoets bv: CTRL + Z Een voorbeeld staat op: [url]http://home.hccnet.nl/w.bauhaus/Forums.htm[/url] Of kopieer deze regel dmv een makro naar een tweede werkblad met een passende indeling. Wim
Link naar reactie

Om een reactie te plaatsen, moet je eerst inloggen

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Herstel opmaak

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

  • Populaire leden

    Er is nog niemand die deze week reputatie heeft ontvangen.

  • Leden

    Geen leden om te tonen

×
×
  • Nieuwe aanmaken...