anoniem Geplaatst: 16 januari 2004 Delen Geplaatst: 16 januari 2004 Hallo, Ik ben bezig met excel om een cijferregistratiesysteem voor een klas op een school te maken. De opbouw hierin is als volgt: student1, cijferreeks van de vakken voor student1 student2, cijferreeks van de vakken voor student2 enz.. (tot 1000 studenten) Nou is mijn vraag: Ik zou graag een uitdraai per student willen kunnen maken. Om dit te kunnen zit ik er aan te denken om iets van een knop in de cel te zetten voor de student. Wanneer ik dan op deze knop klik moet alleen die student uitgeprint worden. Ik denk dat zoiets met een macro gemaakt moet kunnen worden, maar ik weet niet zo gauw hoe... Daarbij komt nog dat mijn lijst loopt tot 1000 studenten. 1000 macro's maken lijkt me een beetje te veel van het goede. Tevens moet het mogelijk zijn dat alle studenten opnieuw gesorteerd moeten kunnen worden op alfabet nadat er bijboorbeeld studenten bijgekomen zijn. Het sorteren is geen probleem maar daarna moeten de studenten nog steeds uitgeprint kunnen worden met uiteraard hun eigen cijfergegevens. Wie kan mij hiermee wat verder helpen? Met vriendelijke groet, W.Tulp Quote Link naar reactie
anoniem Geplaatst: 16 januari 2004 Auteur Delen Geplaatst: 16 januari 2004 Is filteren geen optie? Quote Link naar reactie
anoniem Geplaatst: 16 januari 2004 Auteur Delen Geplaatst: 16 januari 2004 Filteren zou kunnen, Maar ik moet op een gegeven moment ook meerdere studenten tegelijk kunnen uitprinten. Dan is het natuurlijk handig als ik elke student kan printen welke ik wil wanneer er een printknop bij elke student staat. Met vriendelijke groet, W.Tulp Quote Link naar reactie
anoniem Geplaatst: 16 januari 2004 Auteur Delen Geplaatst: 16 januari 2004 Ik zeg: Access / FileMaker, kortom, een echte database mvrgroet Edmond Quote Link naar reactie
anoniem Geplaatst: 16 januari 2004 Auteur Delen Geplaatst: 16 januari 2004 N.a.v. filteren: Als je in een aparte kolom (buiten het afdrukbereik) bijv. een "p" plaatst bij de uit te printen student, kun je daarop filteren. Quote Link naar reactie
anoniem Geplaatst: 16 januari 2004 Auteur Delen Geplaatst: 16 januari 2004 het beste kun je een rapport aanmaken in word, waarbij je de gegevens uit excel haalt. bij het ophalen van de gegevens kun je diverse filtermogelijkheden aangeven. zelf heb ik dit al voor een hele afdeling gemaakt. Quote Link naar reactie
anoniem Geplaatst: 17 januari 2004 Auteur Delen Geplaatst: 17 januari 2004 Een Database-programma lijkt mij ook beter toegerust. Of je moet wat van VBA afweten, bijv. met de Inputbox. Dan kan je als gebruiker steeds een andere variabele invoeren. Ik gebruik zelf bijvoorbeeld: Dim FindThis As Variant Sheets("Blad1").Select FindThis = InputBox("Typ naam in van de student") Range("B2:B48").Find(FindThis).Activate End Sub Met wat aanpassingen krijg je mogelijk wat je wilt. Quote Link naar reactie
anoniem Geplaatst: 18 januari 2004 Auteur Delen Geplaatst: 18 januari 2004 Of maak een makro welke de actieve regel als afdrukbereik zet. bv: [code:1:ecef87e6bc]Sub print_leerling() Dim regel As Integer regel = ActiveCell.Row ActiveSheet.PageSetup.PrintArea = "A" & regel & ":L" & regel ActiveWindow.SelectedSheets.PrintPreview End Sub [/code:1:ecef87e6bc] Koppel deze makro aan een knop of sneltoets bv: CTRL + Z Een voorbeeld staat op: [url]http://home.hccnet.nl/w.bauhaus/Forums.htm[/url] Of kopieer deze regel dmv een makro naar een tweede werkblad met een passende indeling. Wim Quote Link naar reactie
Aanbevolen berichten
Om een reactie te plaatsen, moet je eerst inloggen