Ga naar inhoud

tijd sycroniseren


Aanbevolen berichten

Hallo iedereen, Ik heb een klein netwerkje verbonden door een E-tech router. Op de ene PC draait Win Xp en op de andere Win 98. Ik zou graag hebben dat de Win 98 PC zijn klok gelijk gaat zetten met die van de Win XP PC telkens als hij opstart. Kan er mij iemand vertellen hoe ik dit kan doen zonder bijkomende programma's te installeren? Vele groeten, Stijn PS: Mijn PC zou wel nog moeten werken als hij niet in verbinding staat met die Win XP PC. Mss dat dit niet gaat als je het in de COMMAND aanpast ?
Link naar reactie
[/list]NET TIME [\\computer | /WORKGROUP:wgname] [/SET] [/YES] computer Specifies the name of the computer (time server) whose time you want to check or synchronize your computer's clock with. /WORKGROUP Specifies that you want to use the clock on a computer (time server) in another workgroup. wgname Specifies the name of the workgroup containing a computer whose clock you want to check or synchronize your computer's clock with. If there are multiple time servers in that workgroup, NET TIME uses the first one it finds./SET Synchronizes your computer's clock with the clock on the computer or workgroup you specify. /YES Carries out the NET TIME command without first prompting you to provide information or confirm actions.Example: NET TIME \\SERVER /SET /YES[list] Bovenstaande gegevens ooit op internet gevonden Mischien heb je er iets aan. Wim
Link naar reactie
[quote:ec2510219b="w.bauhaus"]als ik dit in een dos prompt uitvoer komt deze na een 10 tal seconden met de mededeling dat de computer niet gevonden kan worden. daarna stopt het commando Dus kun je deze regel in een .bat file zetten en in het startup menu zetten. [/quote:ec2510219b] Mits op de Windows XP machine de Windows Time [i:ec2510219b]Server[/i:ec2510219b] draait. En ik denk dat dit niet het geval is. (Let op: Dat de Windows Time Server een Microsoft variant is, die werkt met NET Time en dit is dus niet hetzelfde is als onder meer de Time servers die je op internet vind.) Zoek op internet naar NTP/SNTP/Time servers en/of clients
Link naar reactie

Om een reactie te plaatsen, moet je eerst inloggen

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Herstel opmaak

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

  • Populaire leden

    Er is nog niemand die deze week reputatie heeft ontvangen.

  • Leden

    Geen leden om te tonen

×
×
  • Nieuwe aanmaken...