Ga naar inhoud

Systeemherstel uitvoeren om een Windows Update ongedaan te maken?


Aanbevolen berichten

Misschien is dit een hele domme vraag hoor, maar als ik systeemherstel gebruik om een mogelijke fout/instabiliteit in Windows Update ongedaan te maken, wilt hij Windows daarna niet weer updaten zodat het weer gebeurd? Er zit maar 2 weken tussen, dus misschien is er nog helemaal geen gefixte update beschikbaar voor dat onderdeel. Of zeg ik nu iets raars? Ik weet niet waar het probleem zit, de afgelopen updates zijn alleen maar beveiligingsupdates. En ik 'denk' zelf dat het aan mijn drivers ligt. De computer liep zonet nog vast en afgelopen week en deze week kreeg ik een Blue Screen of Death. Ik vermoed de drivers (of misschien videokaart?) omdat de BSoD beide keren verscheen tijdens het afspelen van een youtube video. Echter had ik net een paar minuten daarvoor een youtube video gestart die ik meteen op pauze deed om iets af te schrijven, waarnaar de computer dus 'bevroor'. Is het wel verstandig om Windows Systeemherstel uit te voeren? De updates lijken mij eigenlijk niet het probleem te zijn, maar wil wel alle oplossingen uitproberen (bedankt iedereen die mij geadviseerd heeft). Ik heb nu wel alles geüpdatet (ook optionele update genaamd 'Realtech HD driver', ik heb alle laatste versies van Shockwave Player enz en ik heb de computer gescand met Malwarebytes en AVG. De enigste andere optie die ik nog kan bedenken zijn de opstartprogramma's. Die heb ik rond die periode ook gewijzigd. Kan iemand hiernaar kijken? http://imagizer.imageshack.us/v2/1600x1200q90/811/8ryv.jpg Heb ik iets uitgevinkt wat niet mocht? Ik heb Quicktime weer aangezet overigens, maar dacht deze eigenlijk niet als opstartprogramma nodig te hebben. Of wel? Bij voorbaat dank! Packard Bell (2009) Windows Vista 3 GB Ram geheugen
Link naar reactie
Check de koeling van je computer . Het feit dat je computer bevriest ofwel vastloopt kan ook te maken hebben met een defecte koeling, die waarschijnlijk onvoldoende werkt, of helemaal niet werkt, wanneer bij de CPU processor, het hart van het systeem, de temperatuur stijging te ver boven een bepaalde waarde komt, schakelt te CPU zichzelf uit zelf bescherming uit. Dat warmer worden van de CPU gebeurt meestal wanneer de computer verschillende taken tegelijk uitvoert, in drie of vier verschillende tabbladen schermen tegelijk, bijvoorbeeld, je bent online op internet, in diverse tabbladen, tegelijk typ je een word document, en luister je via de media player naar muziek. De huidige computers kunnen moeiteloos verschillende taken tegelijk uitvoeren, maar daarbij ontwikkeld de CPU processor (het hart van je computer) veel warmte, wanneer de CPU zijn warmte onvoldoende kwijt kan, wordt hij trager na gelang de temperatuur binnen de CPU verder oploopt, op een bepaald moment, wanneer de temperatuur zo hoog is opgelopen, schakelt de CPU zichzelf, uit zelfbescherming uit, om beschadiging te voorkomen. . De meeste pc's beschikken over een koelings- ventilator, om oververhitting van de CPU en andere onderdelen in de computer te voorkomen, wanneer die warmte afvoer wordt belemmerd, door een defecte ventilator, of een geblokkeerde ventilatie opening, loopt de temperatuur in de computer al gauw op. En dat kan maken dat de computer traag wordt en het systeem vastloopt, met een geblokkeerd toetsenbord tot gevolg. Wanneer de CPU voldoende is afgekoeld, heft het de blokkering weer op. En is het toetsenbord meestal weer te gebruiken.. Maar zodra de CPU weer te warm wordt, schakelt het zichzelf weer uit. Een pc weggewerkt in een krappe kastruimte, om interieur design redenen, kan oververhitting veroorzaken van de pc. Plaats de pc altijd zodanig (in een kast) dat de koel-openingen, vooral tijdens het gebruik van de pc, niet worden afgedekt. zodat de ventilator de warmte goed kan afvoeren.
Link naar reactie

Gearchiveerd

Dit topic is nu gearchiveerd en gesloten voor verdere reacties.

×
×
  • Nieuwe aanmaken...