Ga naar inhoud

Aantal Word VBA vraagjes


anoniem

Aanbevolen berichten

Ben net begonnen met vba, dus heb ik veel vragen. Hoe kan ik het volgende: 1) Een macro automatisch opstarten wanneer het document wordt geopend? 2)een macro afsluiten? 3) Een icoontje toevoegen aan de werkbalk op het macro te starten? 4) Ik gebruik bookmarks in het document. Hoe kan ik tekst uit het document exporteren naar een access database?
Link naar reactie
1) Je kan een macro in een van je modules zetten en hem AutoOpen() noemen. Die wordt dan automatisch uitgevoerd wanneer het bestand wordt geopend. Je hebt verder nog AutoClose, AutoNew en AutoExit. Ook de procedure Document_Open() in je ThisDocument-module doet wat je wilt. 2) Je bedoelt anders dan met End Sub, dus tussentijds ergens? Met Exit Sub beeindig je tussendoor een procedure... 3) Met Aanpassen... ik heb geloof ik op mijn Word-site wel ergens een omschrijving staan. Daar staat ook een klein voorbeeld over gegevens uit Access invoegen. Je gebruikt dan de DAO-bibliotheek. En als je net begint, staan er wel meer interessante dingetjes. http://www.paulsnip.nl/wordvba
Link naar reactie

Om een reactie te plaatsen, moet je eerst inloggen

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Herstel opmaak

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

  • Populaire leden

    Er is nog niemand die deze week reputatie heeft ontvangen.

  • Leden

    Geen leden om te tonen

×
×
  • Nieuwe aanmaken...