Ga naar inhoud

Partitioneren VRAAG 2


anoniem

Aanbevolen berichten

Ik wil graag mijn harde schijf(C:)partioneren. De grootte van de c: schijf is circa 20GB. Ik wil graag 15GB overhouden voor het huidige besturingssyteem (windows 98SE) en op de resterende 5GB WindowsXP Pro. Ik heb al het één en ander geprobeerd met partition magic 6.0, maar ik krijg iedere keer een foutmelding 2002 (geen idee wat het betekent) De huidige situatie is dat de c: schijf Fat32 is en dit wil ik ook graag voor XP. Hoe moet ik dit aanpakken met Partition Magic want om de één of andere reden lukt het mij niet. De gebruiksaanwijzing van PM helpt ook niet echt en internet is ook niet echt duidelijk. Moet ik wellicht eerst de harde schijf formateren en daarna partioneren? [ Dit Bericht is bewerkt door: Thor12 op 2002-02-08 20:49 ]
Link naar reactie
Oké, het is gelukt om een partitie te maken. Het probleem werd inderdaad veroorzaakt door een aantal fouten op mijn harde schijf. Echter nu rest mij nog de volgende vraag: Situatie is nu als volgt: circa 12GB voor XP, de rest is bestemd voor 98. Dit werkt prima, echter ik zit nog met één vraag, namelijk: hoe maak ik de partitie van xp zichtbaar in Windows 98 verkenner? Ik dacht dat je dan de gegevens (zoals toepassingen en data in de map "Mijn Documenten") van de ene partitie naar de andere kunt kopieeren. Ik krijg dit niet voor elkaar. Zoals de situatie nu is, moet ik eerst alle gegevens op cd zetten en dan in XP dit weer kopieeren. Wie weet hier raad mee?
Link naar reactie
Ik heb de partitie op de volgende manier gemaakt m.b.v. Partition Magic. Create new part. Vervolgens aangegeven dat ik een OS wou installeren. Hierna aangegeven dat de nieuwe partitie moest zijn voor WINDOWS 95/98. Vervolgens Fat32 gekozen en toen kreeg ik een scherm te zien waarop stond "primary" en "logical". Het vakje voor de optie logical kon ik echter NIET selecteren. Aantal keer op "Next" geklikt tot het scherm voor de grootte van de partitie en evt. label. Label heb ik gekozen voor WinXP (vervolgens next) en hier het vakje gekozen met het bijschrift "set the new partition active" Vervolgens Finish. Is het probleem dat ik geen "extra" drive kan zien c.q. heb in windows 98 verkenner wellicht het gevolg van het niet (kunnen) selecteren van de optie in het scherm partition type "logical" Wordt het probleem wellicht opgelost als ik in het scherm "select operating system" hier voor windows 2000 kies. Dan kan ik de optie "logical" wel kiezen. Is er wellicht een manier om dit alsnog te veranderen, of dien ik de nieuwe partitie te verwijderen en de bovenstaande "nieuwe" manier toe te passen. [ Dit Bericht is bewerkt door: Thor12 op 2002-02-08 22:33 ]
Link naar reactie

Om een reactie te plaatsen, moet je eerst inloggen

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Herstel opmaak

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

  • Populaire leden

    Er is nog niemand die deze week reputatie heeft ontvangen.

  • Leden

    Geen leden om te tonen

×
×
  • Nieuwe aanmaken...