Ga naar inhoud

dualboot


anoniem

Aanbevolen berichten

hoi, ik weet niet of dit bij 'software' thuishoort, maar ik weet niet waar ik het anders moet plaatsten... :smile: een tijdje terug had ik een dualboot op m'n computer, op c: win 98, en op d: win xp. ik vondt dit echter niet zo prettig en heb via win 98 win xp eraf gekeild (waarschijnlijk heel dom!). gewoon met de delete knop........ maar het dualboot menu'tje verschijnt nog als ik opstart. mijn vraag is dus hoe ik dit weg kan halen? gr warda007
Link naar reactie
Dat menutje staat op je C-schijf bij windows 98. Daarom is het ook niet verwijderd. Het bestandje heet boot.ini. Dit moet je weghalen. Tip: Geef het alleen een andere naam. Als er iets fout gaat kun je het zo met een opstartdiskette weer terug zetten. Je kunt ook gewoon de tijd van het menu op 0 zetten en win98 als standaard systeem.
Link naar reactie
Wat mankeert er aan fdisk/mbr?[quote:6be3463cd5] Op 06-02-2002 19:00, schreef M.Schreuder: Inderdaad opstarten met W98 opstart disk. Even geduld,dan verschijnt (A:),daar achter type je (sys C:),zonder haakjes en denk om een spatie tussen sys en C:. Na een posje verschijnt het bericht: Sygsteem omgezet.Nu is er geen dual boot meer.Gr. Theo [/quote:6be3463cd5]
Link naar reactie

Om een reactie te plaatsen, moet je eerst inloggen

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Herstel opmaak

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

  • Populaire leden

    Er is nog niemand die deze week reputatie heeft ontvangen.

  • Leden

    Geen leden om te tonen

×
×
  • Nieuwe aanmaken...