Ga naar inhoud

access dynamische queries


anoniem

Aanbevolen berichten

Ik ben in access bezig met een database voor een sportdag (een opdracht voor school). Ik wil nu zorgen dat als ik selecteer dat mijn speler (die ik aan het toevoegen ben) vrouwelijk is. Er in de teamkeuzelijst, alleen de vrouwelijke teams verschijnen. Alle teams hebben maar een geslacht, en die staat in de tabel emt teamnamen. Dus ik kan makkelijk twee queries maken een mannen / vrouwen. Maar hoe roep ik ze op het juiste momment aan??
Link naar reactie
Helaas ik kwam er zojuist achter dat het niet werkt :sad: De querie wordt niet ververst als ik naar een volgend record ga, heeft iemand een oplossing voor dit probleem? Als de eerste record een jongen bevat kan ik in de hele tabel alleen uit de jongens teams kiezen en andersom. En het moet dus nog een stukje dynamieser.
Link naar reactie
Als je in een formulier bezig bent kan het bijvoorbeeld op deze manier: Als je de speler aan het maken bent geef je bij geslacht een dropdown list met man en vrouw (deze haal je uit een tabel geslacht en deze hebben beide een unieke geslachtid) Ook maak je een dropdown met de verschillende teams. Dan zet je bij afterupdate van de geslachtdropdown(in engelse versie, weet niet wat er precies in ned versie staat)in code:(ongeveer dan) [code:1:1a3c6708d5] Private Sub Combogeslacht_AfterUpdate() me.comboteams.RowSource = "SELECT Teamcodes.Teamcode, Teamcodes.Geslachtid FROM Teamcodes WHERE Teamcodes.Geslachtid)= me.combogeslacht.value" [/code:1:1a3c6708d5] Ik hoop dat je het begrijpt, zo niet dan lees ik het wel. Nog even voor de duidelijkheid, de belangrijkste verandering is dat jee tabel geslacht. In die tabel geen je elk geslacht een id. In de tabel teams en leden, verander je het veld geslacht in geslachtid en in het relatie scherm zet je een relatie tussen de tabel geslacht.geslachtid en geslachtid in de tabellen leden en teams. Succes StruiS [ Dit Bericht is bewerkt door: Struis op 2002-01-23 13:20 ]
Link naar reactie

Om een reactie te plaatsen, moet je eerst inloggen

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Herstel opmaak

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

  • Populaire leden

    Er is nog niemand die deze week reputatie heeft ontvangen.

  • Leden

    Geen leden om te tonen

×
×
  • Nieuwe aanmaken...