Ga naar inhoud

batterij van laptop


anoniem

Aanbevolen berichten

hey,

ik heb redhat 7.1 draaien op mijn laptop, maar nou heb ik een probleempje. hij monitort mijn batterij niet. in plaats daarvan valt hij gewoon in een keer uit. das toch niet helemaal de bedoeling.

is hier een oplossing voor?

------------------ de dokter zegt dat alles goed komt als ik maar genoeg pilletjes inneem... en ik ben net als ieder ander want ik mag ook 2 uur per dag m'n kamer uit net als jij, toch? #

Link naar reactie
zo goed heb ik nog niet gezocht. ik ben ook vrij nieuw met linux dus in me kernel vroeten is misschien niet zo'n goed plan...

maar ik kan het allicht proberen :smile:

------------------ de dokter zegt dat alles goed komt als ik maar genoeg pilletjes inneem... en ik ben net als ieder ander want ik mag ook 2 uur per dag m'n kamer uit net als jij, toch? #

Link naar reactie
Hoi,

Ik draai op mijn laptop 'xapm', waarmee ik een grafisch venster krijg met de batterijstatus. Ik krijg van dit programma ook tijdig meldingen door over kritieke batterijstatussen, waardooor ik tijdig kan afsluiten. Bovendien begint mijn laptop te piepen bij een lege batterij en heb ik dan nog een minuutje om af te sluiten!

Om dit alles correct te laten werken moet je wel apm-support in de kernel aan hebben staan. Kan je daarover niets vinden in de Redhat documentatie?

Groet,

Philip

------------------ Bezoek ook eens mijn Nederlandstalige Linux beginners homepage: http://baserv.uci.kun.nl/~philipg/

Link naar reactie
ik draai Gnome dus ik zal nog eens even gaan spitten erin. heeft iemand ff een schijfje met linux-kennis? dan kan ik die uploaden in me kop, scheelt mij een hoop tijd en moeite. dat zou toch makkelijk zijn...

------------------ de dokter zegt dat alles goed komt als ik maar genoeg pilletjes inneem... en ik ben net als ieder ander want ik mag ook 2 uur per dag m'n kamer uit net als jij, toch? #

Link naar reactie
Even een ideetje. Werkt 'modprobe -k apm' niet? 'apm.o' is volgens mij de naam van de module die het energiebeheer regelt, maar dat weet ik niet zeker. Ik kan me niet voorstellen dat bij Redhat geen documentatie over installatie op een laptop is meegeleverd. Verder draai ik zelf geen Redhat en kan ik je dus niet verder helpen (helaas).

En wat betreft een schijfje in je hoofd duwen om daarna precies te weten hoe Linux werkt: wat heb je aan al die kennis als je het niet kunt toepassen? Ik bedoel: als je ALLES zou weten over Linux, dan nog moet je die kennis wel praktisch kunnen toepassen. Dat heb ik nog geen enkele computer zelfstandig zien doen... :smile:

Groet,

Philip

------------------ Bezoek ook eens mijn Nederlandstalige Linux beginners homepage: http://baserv.uci.kun.nl/~philipg/

[This message has been edited by philipg (edited 11-01-2002).]

Link naar reactie
quote:
Originally posted by philipg: Dat heb ik nog geen enkele computer zelfstandig zien doen... :smile:

ik ben ook geen computer... :wink:

geloof me ik kan die kennis van linux op het moment heel goed in de praktijk brengen. ik heb nog een server staan die linux draait en op het moment alleen als router dient (geinstalleerd door een vriend van me terwijl ik ernaast zat) eigenlijk praktisch werkeloos is dus. nou heb ik een HD gekocht en wil ftp erop gaan draaien, vandaar dat ik de kennis _verschrikkelijk_ hard nodig heb opt moment.

------------------ de dokter zegt dat alles goed komt als ik maar genoeg pilletjes inneem... en ik ben net als ieder ander want ik mag ook 2 uur per dag m'n kamer uit net als jij, toch? #

Link naar reactie
geloof me als er een mogelijkheid was zou ik het doen.

maaruh dat ff offtopic, nu weer terug naar de werkelijkheid, waar ik inmiddels de applicatie heb gevonden in Gnome, maar volgens mij mis ik dat apm-spul in me kernel, hij geeft niet niet in de goede kleurtjes weer, maar in grijs. mijn logische denkvermogen zegt me dan dat ik de applicatie mooi heb draaien maar de ondersteuning die nodig is niet aan heb staan. ff zo'n how-to doorspitten dus...

------------------ de dokter zegt dat alles goed komt als ik maar genoeg pilletjes inneem... en ik ben net als ieder ander want ik mag ook 2 uur per dag m'n kamer uit net als jij, toch? #

Link naar reactie
ja, lekker. vind je een beschrijving, zegt de schrijver: hoe dat precies gaat ga ik hier niet uitleggen dan moet je hier zijn en geeft een link naar een site die niet meer bestaat. pfff

------------------ de dokter zegt dat alles goed komt als ik maar genoeg pilletjes inneem... en ik ben net als ieder ander want ik mag ook 2 uur per dag m'n kamer uit net als jij, toch? #

Link naar reactie

Om een reactie te plaatsen, moet je eerst inloggen

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Herstel opmaak

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

  • Populaire leden

    Er is nog niemand die deze week reputatie heeft ontvangen.

  • Leden

    Geen leden om te tonen

×
×
  • Nieuwe aanmaken...