Ga naar inhoud

batterij van laptop


anoniem

Aanbevolen berichten

hey,

ik heb redhat 7.1 draaien op mijn laptop, maar nou heb ik een probleempje. hij monitort mijn batterij niet. in plaats daarvan valt hij gewoon in een keer uit. das toch niet helemaal de bedoeling.

is hier een oplossing voor?

------------------ de dokter zegt dat alles goed komt als ik maar genoeg pilletjes inneem... en ik ben net als ieder ander want ik mag ook 2 uur per dag m'n kamer uit net als jij, toch? #

Link naar reactie
zo goed heb ik nog niet gezocht. ik ben ook vrij nieuw met linux dus in me kernel vroeten is misschien niet zo'n goed plan...

maar ik kan het allicht proberen :smile:

------------------ de dokter zegt dat alles goed komt als ik maar genoeg pilletjes inneem... en ik ben net als ieder ander want ik mag ook 2 uur per dag m'n kamer uit net als jij, toch? #

Link naar reactie
Hoi,

Ik draai op mijn laptop 'xapm', waarmee ik een grafisch venster krijg met de batterijstatus. Ik krijg van dit programma ook tijdig meldingen door over kritieke batterijstatussen, waardooor ik tijdig kan afsluiten. Bovendien begint mijn laptop te piepen bij een lege batterij en heb ik dan nog een minuutje om af te sluiten!

Om dit alles correct te laten werken moet je wel apm-support in de kernel aan hebben staan. Kan je daarover niets vinden in de Redhat documentatie?

Groet,

Philip

------------------ Bezoek ook eens mijn Nederlandstalige Linux beginners homepage: http://baserv.uci.kun.nl/~philipg/

Link naar reactie
ik draai Gnome dus ik zal nog eens even gaan spitten erin. heeft iemand ff een schijfje met linux-kennis? dan kan ik die uploaden in me kop, scheelt mij een hoop tijd en moeite. dat zou toch makkelijk zijn...

------------------ de dokter zegt dat alles goed komt als ik maar genoeg pilletjes inneem... en ik ben net als ieder ander want ik mag ook 2 uur per dag m'n kamer uit net als jij, toch? #

Link naar reactie