Ga naar inhoud

Formule(s) in XL2000 om datum(s) te bepalen


anoniem

Aanbevolen berichten

Hallo allemaal,

Ik ben aan het worstelen met formules om meerdere datums (of data?) te bepalen

Probleem: Een vrachtwagen moet elke 91 dagen naar de garage voor een onderhoudsbeurt. Het schema ziet alsvolgt uit: Y - 1 - 2 - 3 De 1, 2 and 3 zijn de datums dat eenzelfde onderhoudsbeurt moet worden uitgevoerd. De Y is de jaarlijkse beurt en kan op elke plek voorkomen dus het schema kan er ook alsvolgt uitzien: 3 - Y - 1 - 2 2 - 3 - Y - 1 1 - 2 - 3 - Y Nu ben ik opzoek naar de formule(s) die de datums bepalen die op plek 1, 2, en 3 moeten staan

Gegeven is: A2: een datum B2: Jaarlijkse onderhoudsbeurt (J/N) C2: als het niet een jaarlijkse onderhoudsbeurt is, dan het nr van de gewone beurt (1, 2, of 3)

Wie kan me/ons helpen?

Alvast bedankt!

Link naar reactie
Zal er wel weer niks van begrijpen, maarre:

A1: Aankoopdatum voertuig/afleveringsbeurt A2: =A1+91 A3: =A2+91 etc. daarachter het 123y riedeltje herhalen(en het nee nee nee ja riedeltje)

Je wil vast de vakanties meerekenen...

Als je overstapt van 91 kalenderdagen(?) naar 65 werkdagen kun je de formule WERKDAG() toepassen-die houdt rekening met een vakantiedagenschema-.

[This message has been edited by FlvanSon (edited 13-01-2002).]

Link naar reactie
quote:
Originally posted by FlvanSon: Zal er wel weer niks van begrijpen, maarre
Dit zijn jouw woorden hoor! Misschien heb ik het niet duidelijk genoeg uitgelegd.

Toch fijn dat je meedenkt.

Even ter verduidelijking een voorbeeld: A2: 01-10-2001 B2: N C2: 2

De jaarlijkse beurt moet dan plaatsvinden op 01-04-2002 de eerste 91-dagen beurt op 01-07-2002 de tweede 91-dagen beurt op 01-10-2002 (of eigenlijk 30-09-2002) en de derde beurt op 31-12-2001.

Het kan dus zijn dat wagens (nog) niet binnen zijn geweest. En daar ligt juist het probleem met het creeëren van de formule.

Ik hoop dat ik nu wat duidelijker ben.

Link naar reactie

Om een reactie te plaatsen, moet je eerst inloggen

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Herstel opmaak

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

  • Populaire leden

    Er is nog niemand die deze week reputatie heeft ontvangen.

  • Leden

    Geen leden om te tonen

×
×
  • Nieuwe aanmaken...