Ga naar inhoud

Reactie


anoniem

Aanbevolen berichten

"Jawel, ik heb wel kennis voldoende kennis van andere systemen om er naar mijn mening zinvol over te kunnen spreken. In Nederland worden hoofdzakelijk CISC (lees x86) systemen ingezet, om nou alle bestaande apperatuur weg te gooien om een onbekend OS te draaien. De meeste scholen hebben liever hun computers en support van een lokale computerboer. " Daniel.Dus we moeten maar leven volgens het principe van wat de boer niet kent dat vreet die niet ? Lijkt een een wat bizarre statement voor een Bsd gebruiker en enthousiast. Ooit zijn die X86 systemen aangeschaft.Ooit zullen die vervangen moeten worden. Niemand heeft hier de stelling geponeert dat apperatuur maar weggegooid moet worden. Lokale computerboer ? Prima, all for it ! Tenslotte reageert een lokale computerboer veel primairder op de markt dan dat bijvoorbeeld een Dell dat zal doen. Er is in Nederland zat deskundigheid op dat gebied. "TsjTsja, dat kan een leek ook met AtheOS binnen een uur, maar om dat een geschikt systeem te noemen. Bovendien begin je nu over RISC systemen te praten, iets wat in principe los staat van RiscOS aangezien je ook gewoon *BSD op RISC computers kunt draaien (en Linux op sommige RISC systemen)." Prima ben ik een voorstander van. Hoe meer zielen hoe meer vreugde. Tenslotte schoonheid door diversiteit niet ? Bovendien hoe meer mensen zich gaan bezighouden met AtheOs hoe beter dit systeem ontwikkeld gaat worden Risc Os is de facto de standaard op een Risc Pc. Deze zijn vrijwel niet van elkaar los te zien. "Een deel van de Linux wereld wel ja. Maar om iedereen over een kam te scheren. Kijk eens naar de vele Debian en Slackware gebruikers. " ehmmm..... hoeveel ,maken die procentueel uit van de Linux wereld ? Sorry daniel maar wees eerlijk. debian en Slackware hebben een hoog "geek" gehalte. De "normale" linux thuisgebruiker kiest toch voor SUSE, red hat, mandrake en caldera. En die hoek van de linux wereld heb ik het over. Die monopoliepositie is er. Om hier vanaf te komen moeten bestaande formaten ondersteund worden (denk aan OpenOffice) en moeten sommige programma's blijven draaien (CrossOver, rdesktop). Om het simpele gegeven dat voor verschillende vakken applicaties gebruikt worden die er niet voor andere systemen zijn. Daniel, een monopolie positie kan alleen gehandhaaft worden als men zich er bij neerlegd. We weten allebei dat M$ zelf het gevaar Linux onderkent. Kijk eens naar Apple. Beetje bij beetje weten zij ( met een voortreffelijk produkt) te groeien ten koste van M$. Het is duidelijk dat nu en in de toekomst M$ andere spelers naast zich zou moeten dulden. En dus zullen ze alleen maar marktaandeel kwijt raken. En applicaties kunnen geschreven worden. Het probleem is alleen dat de gemiddelde IT manager nou niet uitblinkt in zelfstandig nadenken. In de regel volgen ze wat anderen ( voor hun) denken. Dat krijg je het principe " if it is big, it must be good ". Jij en ik weten dat dat niet waar hoeft te zijn. "Och, geef mij een Linux CD met OpenOffice en evt CrossOver en ik help ze van MS af. Dus ik zie niet in welke zin dit poorten opent." Daniel, wees die profeet. Ik zal in mijn handen klappen. Alleen ik vrees dat jij tegen een houding aan loopt waar je niet blij mee bent. Het simpelweg laten zien van voordelen en superioriteit en noem het maar op is niet voldoende om mensen te bewegen massaal over te stappen. Mensen zijn (angstige) groepsdieren die niet van verandering houden. Ik heb het zelf in de praktijk meegemaakt dat managers ondanks argumenten als stabiliteit, kosten , beheersbaarheid en noem maar op niet kiezen voor zoiets als linux. En het argument " if its working, dont fix it" gaat zeker niet op in de m$ wereld. "Ja, vrijwel het equivalent van nog een extra x86 computer aanschaffen." Nee , helaas. Gewoon een insteek kaartje. Net zoals een grafische kaart of een geluidskaart. een ARM processor is zo gebouwd dat die zonder problemen een X86 processor naast zich duld. Kan jij hetzelfde zeggen van een X86 processor? Btw het insteek kaartje kost of 20 euro of 50 euro. dus kosten kan ook geen aspect zijn. "Ehm, een RPC is een machine en Linux een besturingssysteem . Een x86 kan de genoemde systemen draaien. Als we toch appels met peren (of hardwareplatformen met besturingssystemen) willen vergelijken: Linux kan al die systemen ook gewoon draaien met VMWare." Rpc en Risc Os zijn onverbrekelijk met elkaar verbonden. Natuurlijk kan je wel kiezen voor ARm Linux maar de meeste gebruikers prefereren Risc Os vanwege de vele voordelen die het heeft boven linux. VM ware is een softwarematige ( en dus een forse snelheidsverlies) emulatie en dus niet hardwarematig. Bovendien is VM ware poepduur. Ja, ik ga er vanuit dat men voor zijn software betaalt. ( Tenzij het freeware is natuurlijk : ) ) Daarnaast heeft de Arm processor als voordeel dat het op dit moment de meest gebruikte processor te wereld is. Jawel. Een ander voordeel in deze tijd is dat een arm processor zeer zuinig met energie omspringt. Ik citeer : "Manufactured on a 0.13-micron process, Kim said the core has 1.8 watts power dissipation at 1.2-GHz, or 550 milliwatts at 800-MHz. Improvements included full-custom circuit design and layout. Samsung is using dynamic circuits in timing-critical paths, employing dual-rail low-swing buses, and has completely redesigned the control logic". (Bron : http://www.tweakers.net/nieuws/23900) Kan jij het zelfde zeggen van die energie verslindende X86 processor van je ? Btw er komt zelfs een RPC aan die op zonne energie werkt. Jij bent nu aan zet :)
Link naar reactie
  • 1 maand later...

Om een reactie te plaatsen, moet je eerst inloggen

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Herstel opmaak

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

  • Populaire leden

    Er is nog niemand die deze week reputatie heeft ontvangen.

  • Leden

    Geen leden om te tonen

×
×
  • Nieuwe aanmaken...