Ga naar inhoud

met freenas geformatteerde disk ook leesbaar onder windows ?


anoniem

Aanbevolen berichten

Hallo, allereerst : Ik heb nul en generlei kennis van Linux etc...echter Omdat ik een een oude pc als Nas wil gebruiken, probeer ik mij het gebruik van Freenas aan te leren. Als je met Freenas een disk toevoegt (in mijn geval een USB stick van 8 GB om mee te beginnen) kun je er voor kiezen om ZFS of UFS als filesystem te gebruiken. Dat heb ik dus gedaan, maar de USB stick is nu niet meer op een WIndows 7 pc te lezen. Waar ik nu bang voor ben, is dat als ik allerlei informatie heb opgeslagen en mijn oude pc geeft de geest, ik de gegevens niet meer kan benaderen. Omdat ik nu nog aan het uitproberen ben, is het niet zo'n probleem, maar uiteindelijk is het de bedoeling er een 2TB schijf aan te hangen. Kan iemand mij in deze vertellen of de gegevens toch onder windows benaderbaar zouden moeten zijn ? De USB stick wordt onder schijfbeheer wel getoond, maar er staat geen filesystem bij en ik kan er ook geen schijfletter aan toe kennen. Bij voorbaat dank voor de reactie
Link naar reactie

Om een reactie te plaatsen, moet je eerst inloggen

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Herstel opmaak

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

  • Populaire leden

    Er is nog niemand die deze week reputatie heeft ontvangen.

  • Leden

    Geen leden om te tonen

×
×
  • Nieuwe aanmaken...