Ga naar inhoud

Linux installeren


anoniem

Aanbevolen berichten

Ik wil graag linux installeren op een bestaande xp versie. Ik heb 2 harde schijven. Op de eerste harde schijf zijn 3 partitie c,d,e,. Op c staat windows xp en d,e zijn data. Tweede harde schijf geplaats via partition magic de schijf in 3 stukken verdeeld. Een linux ext 3, plus een swap file en de rest ntfs. Daarna suse 9.2 geboot,na verloop van wat instellingen(ned bv) komt Yast met de melding dat hij geen harde schijf ziet en geen voorstel kan doen om de partitie te gaan maken. wat moet ik doen, het licht denk ik aan de raid controller :( :( :( :(
Link naar reactie
Ik stel voor dat je de 2e schijf voor data gebruikt, dus kopieer de D en E schijf naar gelijkwaardige partities op de 2e schijf. De vrijgekomen ruimte op schijf 1 maak je leeg met PM, Yast kan heel goed zelf z'n partities formateren ;) Gezien je indeling zou ik niet weten wat je aan een RAID-indeling van je schijven hebt, dus schop RAID van je systeem af (zet de controller in het BIOS uit).... Suse schijf in de speler en rebooten. Nu moet het wel lukken :D Succes! Groet, M.V. Wesstein
Link naar reactie

Om een reactie te plaatsen, moet je eerst inloggen

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Herstel opmaak

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

×
×
  • Nieuwe aanmaken...