Ga naar inhoud

Kan ik een in de VS gekochte blue ray in Nederland afspelen, dit met het oog op PAL en NTSC?


anoniem

Aanbevolen berichten

Volgens mij heb je bij Blu-Ray 3 zones: Amerika, Europa en Azie, maar kijk even op WiKi. Het heeft niets meer te maken met PAL/NTSC, doodat Blu-Ray deze normen overstegen is: het is een ander formaat beeld, hoge definitie. Wel heb je dus te maken met drie regio's en normaal gesproken kun je een Blu-Ray uit de ene niet spelen in de andere voorzover ik weet.
Link naar reactie
  • 3 weken later...
USA is BluRay regio A, Nederland regio B. Als de schijf gemarkeerd is als "AB" of "ABC" is 'ie gewoon met een Nederlandse bluRay-speler af te spelen. Voor het afspelen van alleen "A" gecodeerde schijfjes heb je òf een gemodificeerde speler nodig òf een geïmporteerd uit een van de regio A landen. Zoek op het internet naar "regiovrije bluray spelers". Het BluRay formaat is niet meer in PAL of NTSC maar in een formaat dat past bij "full-HD" TV's. Heb je nog een oude TV (beeldbuis of de oudste platte schermen) die op PAL staat dan neemt de speler de conversie voor zijn rekening. Heb je een moderne TV die met een HDMI-kabel het signaal van de speler krijgt hoef je op dit punt geen probleem te verwachten.
Link naar reactie
  • 3 weken later...

Gearchiveerd

Dit topic is nu gearchiveerd en gesloten voor verdere reacties.

×
×
  • Nieuwe aanmaken...