Ga naar inhoud

/ kleiner maken mdk9


anoniem

Aanbevolen berichten

toen ik mdk 9 installeerde heb ik / 3 gb gemaakt swap 256 Mb en /usr 3.5 Gb , nu heb ik het gevoel dat / wel wat kleiner kan en /usr wel wat groter . hoe doe ik dit zonder partition magic te gebruiken ( die heb ik niet ) er is een linux programma dat " parted " heet en dat dit kan doen , iemand hier ervaringen mee ? en hoe groot moet / eigenlijk zijn ?
Link naar reactie
Voor de / wordt minimaal [url=http://sunsite.utk.edu/ftp/usr-436-1/Mandrake/Mandrake-devel/cookfire/i586/images/]300 MB aanbevolen.[/url] Controleer dat met: [code:1:0efbfb9533] df -h [/code:1:0efbfb9533] Ik heb de diskette versie van GNU-parted getest. [url=http://forum.computertotaal.nl/phpBB2/viewtopic.php?t=64018]Linux FAQ[/url] Linux-installatie 3. :roll:
Link naar reactie
/ is nu 2.9 Gb waarvaan 2.4 Gb vrij is , dus hij ( zij ? :)) zou kleiner kunnen zijn , worden programma's in / geinstalleerd of komen ze in /usr terecht ? en als ik met parted de / kleiner maak dan neem ik niet aan dat deze vrije ruimte dan automatisch in /usr terecht komt , dus die zal ik dan moeten vergroten , Correct ? ik heb trouwens linux op een eigen harddisk staan ( hdc ) die in totaal 8.5 Gb is.
Link naar reactie
[quote:b355df2098="Mandraker"]/ is nu 2.9 Gb waarvaan 2.4 Gb vrij is , dus hij ( zij ? :)) zou kleiner kunnen zijn , worden programma's in / geinstalleerd of komen ze in /usr terecht ?[/quote:b355df2098] Nee, dat kan niet. Als de bestanden op / 300 MB ruimte gebruiken, kun je 'm beter niet kleiner maken dan 600 MB. [quote:b355df2098] en als ik met parted de / kleiner maak dan neem ik niet aan dat deze vrije ruimte dan automatisch in /usr terecht komt , dus die zal ik dan moeten vergroten , Correct ? [/quote:b355df2098] Ja, dat is correct. :wink:
Link naar reactie

Om een reactie te plaatsen, moet je eerst inloggen

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Herstel opmaak

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

×
×
  • Nieuwe aanmaken...