Ga naar inhoud

Redhat 8.0 en mp3


anoniem

Aanbevolen berichten

Ik krijg het nog niet voor elkaar met Redhat 8.0 mp3's af te spelen. Ik weet dat dit niet standaard meegeleverd wordt dus heb ik een extra plugin geinstalleerd, alsmede een nieuwe mp3 ondersteunende xmms player. Maar wanneer ik mp3's selecteer om in de playlist te doen verschijnen ze gewoon niet in de playlist, het lukt dus niet om mp3's af te spelen...
Link naar reactie
gelezen op http://www.redhat.com/advice/speaks_80mm.html Door conficten in licenties is de (mp3) support uit de meegeleverde applicaties van redhat linux verwijderd. Om toch Mp3 support te hebben in XMMS moet je de volgende plugin installeren xmms-mpg123-1.2.7-13.i386.rpm deze is vrij de te downloaden via http://staff.xmms.org/priv/redhat8/xmms-mpg123-1.2.7-13.i386.rpm \\edit. Sorry voor het dubbele antwoord, ik was de links aan het opzoeken en ondertussen was iemand me voor :wink:
Link naar reactie
ik neem dus aan dat je mpg123 hebt geinstalleerd? doe eens in console: mpg123 </padnaarmp3/blaat.mp3> zonder < en > uiteraard werkt dat wel? wellicht gebruik je nog steeds de oude xmms. doe eens updatedb als root en vervolgens locate xmms | grep bin kijk eens of je een /usr/bin/xmms hebt en een /usr/local/bin/xmms als je de laatstse nu ook hebt, zul je die aan moeten spreken.. diegene die je nou probeerd is wellicht de oude xmms.. .. zou je moeten de-installeren eigenlijk.. maar misschien zit ik er naast.. ben ook maar een mens :)
Link naar reactie
Waarschijnlijk ligt het aan het 'starten van de geluidsserver' Als je KDE gebruikt kan je dat uitschakelen in het confiuratiescherm, bij GNome is het ook daar te vinden, echter wel wat meer verstopt. Als ik de geluidsserver standaard laat starten krijg ik bij XMMS de melding: 'Controleer of je de juiste uitvoerplugin hebt geinstalleerd ed...' blablabla Als je de geluidsserver NIET mee laat starten heb je er geen last van is mijn ervaring.
Link naar reactie

Om een reactie te plaatsen, moet je eerst inloggen

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Herstel opmaak

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

  • Populaire leden

    Er is nog niemand die deze week reputatie heeft ontvangen.

  • Leden

    Geen leden om te tonen

×
×
  • Nieuwe aanmaken...