Ga naar inhoud

[suse72 kde31 yast2]


anoniem

Aanbevolen berichten

Hoi, ik heb, net als velen met mij, netjes een update naar kde31 uitgevoerd met de suse72 versie van de kde-server (niet suse), maar ik krijg nu, als ik in het controlcenter een yast2 onderdeel wil starten de mededeling: [quote:3a66c65ec1]libkcm_yast2.la niet in paths gevonden[/quote:3a66c65ec1] Dit bestand staat reeds in mijn /opt/kde2/lib directory (komt uit kdebase-yast2.rpm). Als ik links aanleg in opt/kde3/lib dan crasht controlcenter direct bij het starten. Ik heb de suse-sdb hint uitgevoerd om kdebase en daarna susewm opnieuw te installeren, maar dat help ook niet. Heeft iemand een idee hoe ik dit moet oplossen? Het enige wat ik nog niet heb geprobeerd is opnieuw kde2-compat.rpm installeren. Dat kan ik hier niet doen (Linuxbak staat thuis), wordt dus vanavond. Andere ideeen? Thanx
Link naar reactie
Dat de embedding van het kde2-pakket mislukt komt doordat deze niet compatible is met kde3. Ik verwacht niet dat na het installeren van de compat-libs dit wel gaat lukken, maar je kunt het altijd proberen. Eigenlijk zou je een pakket kdebase-yast3.1 moeten hebben, maar die is er niet zie ik :( Maar je kunt yast ook gebruiken zonder integratie in kcontrol. Wil je Yast vanuit kcontrol kunnen bereiken? Ga dan als root naar /etc/opt/kde3/share/applnk/Settings/YaST Maak hiervan een backup, en klik op elk .desktopbestand in de onderliggende mappen met je rechter muisknop, en selecteer [b:b1e79f61c8]eigenschappen[/b:b1e79f61c8] Verander onder tabblad [b:b1e79f61c8]uitvoeren[/b:b1e79f61c8] het commando om je yastmodule op te starten. Bijv. bij [b:b1e79f61c8]/etc/opt/kde3/share/applnk/Settings/YaST/Hardware/yast2-mouse.desktop[/b:b1e79f61c8] verander je het commando [b:b1e79f61c8]kdesu kcmshell YaST/Hardware/yast2-mouse[/b:b1e79f61c8] in [b:b1e79f61c8]kdesu "sbin/yast2 mouse"[/b:b1e79f61c8] Hierna is deze module wel bereikbaar vanuit kcontrol, maar wordt hij niet langer ingebed in deze applicatie. Max
Link naar reactie
Thanx Max, Ik ga dit proberen. (moet weer wachten tot ik thuis ben) Maaarrreee had ik dit zelf kunnen vinden in de docs? Ik heb best wel eea nagelezen maar waarschijnlijk niet op de goede plek. Jolo, dat is inderdaad de lokatie waar ik ze vandaan gehaald heb. Bij SuSE lijkt het erop dat ze de ondersteuning van 7.2 hebben laten vallen! Er wordt wel aagegeven dat KDE3.1 er is voor van 7.3 t/m 8.1. Van een aantal lijsten bij SuSE begrijp ik weer dat de "SuSE eigen" compilatie van KDE3.1 pas deze week uitkomt.....
Link naar reactie
[quote:154f356780="Gonzo"]Thanx Max, Ik ga dit proberen. (moet weer wachten tot ik thuis ben) Maaarrreee had ik dit zelf kunnen vinden in de docs? .[/quote:154f356780] neen, dit soort info staat volgens mij nergens te lezen... [quote:154f356780] Jolo, dat is inderdaad de lokatie waar ik ze vandaan gehaald heb. Bij SuSE lijkt het erop dat ze de ondersteuning van 7.2 hebben laten vallen! Er wordt wel aagegeven dat KDE3.1 er is voor van 7.3 t/m 8.1. Van een aantal lijsten bij SuSE begrijp ik weer dat de "SuSE eigen" compilatie van KDE3.1 pas deze week uitkomt.....[/quote:154f356780] De op ftp aangeboden kde-versies zijn afdkomtig van SuSE. Max
Link naar reactie

Om een reactie te plaatsen, moet je eerst inloggen

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Herstel opmaak

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

  • Populaire leden

    Er is nog niemand die deze week reputatie heeft ontvangen.

  • Leden

    Geen leden om te tonen

×
×
  • Nieuwe aanmaken...