Ga naar inhoud

netwerk Linux-Windows


anoniem

Aanbevolen berichten

Ik denk dat ik te dom ben om iets van Linux te begrijpen. Ik heb een netwerk met windows (XP en ME) en linux RedHat 7.2 en SuSE 8.0). Op de windows machines kan ik de Linux machines zien en sommige van de gedeelde mappen openen. Andere mappen zie ik wel maar kan ik niet openen, waarom? Van de andere kant lukt het mij niet om op een linux machine contact te maken òf met een windowsmachine òf met de andere linux machine. Waarom niet. Op een vroegere vraag heb ik al eens het antwoord gekregen dat er mischien een probleem was met gebruikersgroepen maar waar stel ik dat in in Linux en Windows. De verschillende boeken die ik heb helpen me ook niet verder dus mischien ben ik echt te dom!!!!!!! Help!!!!!!!!!!!!!!!!!!
Link naar reactie
samba draait op de linux machines( de windowmachines zien de linux) Als ik in conqueror via network naar local network ga krijg ik de mededeling "could not connect to localhost" :cry: Ander probleem: op de andere linux machine met Suse 8.0 krijg ik samba niet aan de gang. Bij installatie geeft hij aan dat bepaalde bestanden ontbreken
Link naar reactie

Om een reactie te plaatsen, moet je eerst inloggen

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Herstel opmaak

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

  • Populaire leden

    Er is nog niemand die deze week reputatie heeft ontvangen.

  • Leden

    Geen leden om te tonen

×
×
  • Nieuwe aanmaken...