Ga naar inhoud

glibc-kernheaders, welke versie kan ik nemen?


anoniem

Aanbevolen berichten

Hoi Allen, Ik wil glibc-devel gaan installeren omdat ik die op de weg van dependencies nodig heb voor een ander programma. Nu geeft het uitvoeren van de rpm van glibc-devel aan dat ik eerst glibc-kernheaders moet hebben. Nu weet ik eigenlijk niet zo gek veel van kernels, laat staan van kernelheaders, maar ik denk zelf dat de versie van glibc-kernheaders dezelfde moet zijn als die van de kernel waar onder gedraaid wordt? Klopt deze gedachtengang? Of kan kan ik ook een vroegere versie nemen, want de meest recente versie, 2.4.19.7.x, kan ik niet vinden voor Red Hat 7.3. Niet bij Red Hat en niet bij RPMfind. Ik hoop dat iemand een lichtje hierop kan schijnen. Cheers, LibraOne
Link naar reactie
Ik dacht dat die kernel-headers niet veel meer zeggen, dan welke kernel je draait. Ik weet alleen niet of je een oudere kunt nemen. Mogelijk krijg je dan conflicten, omdat het natuurlijk niet spoort met de versie van je kernel. Maar, je zou het gewoon kunnen proberen. Ik neem aan dat je zelf een nieuwere kernel hebt geinstalleerd. Mocht je de oude ook nog hebben, dan zou je in je boot-menu een aparte entry kunnen maken met je oude kernel.
Link naar reactie
Ik heb het er uiteindelijk op gegokt en glibc-kernheaders-2.4-7.16.i386.rpm geinstalleerd. Installatie ging succesvol, ik ben benieuwd of dit verderop in het proces ook nog steeds goed gaat. Ik heb inderdaad de oude kernel nog, ik kan nog terug mocht dat nodig zijn. Dat heb ik overigens zelf niet gedaan, dat doet up2date van Red Hat Network automagisch bij update van de kernel. Cheers, LibraOne
Link naar reactie

Om een reactie te plaatsen, moet je eerst inloggen

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Herstel opmaak

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

  • Populaire leden

    Er is nog niemand die deze week reputatie heeft ontvangen.

  • Leden

    Geen leden om te tonen

×
×
  • Nieuwe aanmaken...