Ga naar inhoud

Postfix geinstalleerd, graag advies


anoniem

Aanbevolen berichten

Hoi Allen, Ik heb omdat mijn w98 met Mailtraq mailserver eigenlijk niet meer voldoet op een RH7.3 bak Postfix succesvol geïnstalleerd. Ik ben nog aan het testen en schaduwdraaien (voor zover mogelijk) totdat ik alles zover rond heb dat ik 'over' kan. Maar ik kwam er achter dat ik er met Postfix nog niet ben. Ik heb begrepen dat ik nu alleen nog maar een MTA heb, maar nog geen MDA (dat is in mijn W98 mailserver geïntegreerd). Ik gebruik nu nog gewoon pop, maar wil met apop gaan werken en op termijn misschien IMAP. Kan iemand mij een MDA adviseren, of ervaringen met zijn MDA vertellen? Cheers,
Link naar reactie
Oeps dat wist ik niet eens dat het er standaard op zit, maar had ik natuurlijk kunnen weten aangezien sendmail er ook standaard op zit. :oops: Ik ga ze effe bekijken, bedankt voor het ogen openen. Hey KayJay, ben ook effe op die documentatie site van je aan het kijken. Vooral het beveiligingsdeel is interessant, ik ga het nog effe doorspitten. Keep it up! Cheers,
Link naar reactie
Okay ik ben nu een stap verder. UW IMAP bleek door mij niet meegenomen te zijn in de standaardinstallatie dus die heb ik er bij gefietst. Ik had nog geen ervaring met xinetd, maar dat enablen is ook gelukt. Alleen wat ik nu moet aanpassen in de main.cf daar zit ik een beetje met mijn handen in het haar (en heb niet veel haar nu weet je ook waarom... :wink:). Ik kan op internet hier niet even een handige how-to over vinden. Kan iemand mij vertellen wat ik moet aanpassen om Postfix met UW IMAP te laten werken? Het gaat me voorlopig alleen even om de POP3 (ipop3d). IMAP zelf komt later nog wel, daar moet ik eerst een goed plan voor maken. Cheers, LibraOne
Link naar reactie
Ik denk dat ik bij de vorige post wat ik de war was... je hoeft verder niks in te stellen in je master.cf ik kwam in de war met een avmailgate config ;) sorry.. je zult in /etc/xinet.d die imap naar de juiste daemon moeten verwijzen.. vervolgens /etc/init,d/xinetd restart. dan zou het in principe moeten werken.. tenminste ik weet niet ongeveer wat ik vergeten moet zijn. doe nadat je xinetd herstart heb..eens een portscan op jezelf en kijk of imap er nu tussenstaat
Link naar reactie
Tis /etc/rc.d/init.d xinetd :wink: Zo moet je /etc/xinetd.d/imap eruit zien: service imap { disable = no log_on_success += HOST DURATION log_on_failure += HOST socket_type = stream user = root server = /usr/sbin/imapd wait = no } Waarschijnlijk staat disbale=yes ingesteld (zelfde geld voor pop3). Door hem op no te zetten en service xinetd restart of /etc/rc.d/init.d/xinetd restart te geven moet ie werken.. Doe in je shell (als je telnet hebt geinstalleerd) telnet 0 143 of vanaf een client: telnet "server-ip" 143. (imap draait standaard op 143..) Suc7! M.
Link naar reactie
Hoi allen, Ik heb nog wat advies nodig. Op mijn oude mailserver heb ik twee maillijsten die ik ook over wil gaan zetten naar Linux met Postfix. Ik heb gekeken naar welke mail list software hiervoor geschikt is. Ik denk zelf dat ik met Mailman wel goed weg kom qua facilitieiten (interface via web, ingebouwde archivering van berichten, etc). Heeft iemand hier gebruikservaring mee of met een andere mail list server, liefst in combinatie met Postfix? Cheers, LibraOne
Link naar reactie
[quote:c3fa859af4="M Kelder"][quote:c3fa859af4="LibraOne"]Ik heb inmiddels Postfix met UW-imap werkend. Waar gebruik je overigens die Fetchmail voor? En wat doet Squirrelmail voor jou?[/quote:c3fa859af4]Fetchmail voor het ophalen van email van een POP3-server (eventueel periodiek). Squirrelmail is volgens mij een webmail-server.[/quote:c3fa859af4] squirrelmail is enkel een webinterface die communiceert met postfix/senmdail en imap het is zeker geen mailserver
Link naar reactie

Om een reactie te plaatsen, moet je eerst inloggen

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Herstel opmaak

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

×
×
  • Nieuwe aanmaken...