Ga naar inhoud

[RH8[ - Geen beeld en radeloze hulpkreet


anoniem

Aanbevolen berichten

hier een radeloze hulpkreet, want wat er NU allemaal op mijn scherm staat........??? Uitleg: Ik heb mijn nieuwe pc binnen en heb hier w2k opgezet, werkt prima. Nu wilde ik er Linux bijzetten, de install van RH8 ging perfect, ik heb de config van mijn GeForce 4, die Linux automatisch aanwees, geaccepteerd. Ik krijg alleen nu eerst een fout van de X-server tijdens het starten van Linux en later krijg ik een raar schermpje, in text modes waar ik alleen YES of NO kan kiezen, zonder dat ik iets zie. Ik kom met geen mogelijkheid tot een normaal beeld, ook niet na het installeren van de kernel-packages van NVidia op de website? Ik heb geen behoefte aan mijn GeForce 4, maar wel aan beeld. Die GF is bedoelt voor W2k en de games, niet voor Linux. Hoe krijg ik nu in godsnaam weer mijn normale inlogscherm en mijn normale KDE??? Ik heb al op verschillende forums mijn vraag gezet en ook bij NVidia gekeken bij de doucmentatie, maar geen resultaat. Wel een hele uitleg over *tar.gz-files en Kernel Packacges en XConfi86 en weet ik veel nog meer.... Is er geen mogelijkheid Linux opnieuw te installen en daar voor een 'algemene' driver te kiezen, dus niet de GF4. Als ik maar beeld heb. Alvast hartelijk hartelijk bedankt iedereen.
Link naar reactie
Hmmm..wat je zou kunnen doen is Xconfig draaien of kijken wat voor foutmeldingen je krijgt in /var/log/XF86.log of in boot.log of in messages..daar staan vaak handige tips in wat er fout kan zijn. Die Nvidia packages hebben geen zin als de Xserver uberhaupt niet wilt opstarten..eerst je Xserver fixen.. Geef eens een output van bovenstaande logfiles (alleen het error gedeelte) M.
Link naar reactie
Start Redhat 8.0 op in init 3 Gebruik je lilo, typ dan achter de boot: [code:1:4b7fa40036] linux init 3 [/code:1:4b7fa40036] [Enter] Gebruik je Grub, selecteer Redhat 8.0 Druk op e Selecteer de regel met kernel /boot/vmlinuz Druk nogmaals op e Druk op de spatiebalk en typ [code:1:4b7fa40036] init 3 [/code:1:4b7fa40036] [Enter] Druk op b Log in als root en typ [code:1:4b7fa40036] redhat-config-xfree86 [/code:1:4b7fa40036] [Enter] Klik op Advanced en bij Video Card klik je op Configure Klik hier eens op Probe Videocard, waarschijnlijk verschijnt er dan bij driver: vesa Druk dan 3 maal op OK. :roll:
Link naar reactie

Om een reactie te plaatsen, moet je eerst inloggen

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Herstel opmaak

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

  • Populaire leden

    Er is nog niemand die deze week reputatie heeft ontvangen.

  • Leden

    Geen leden om te tonen

×
×
  • Nieuwe aanmaken...