Ga naar inhoud

[gentoo] hoe kan ik met xcdroast een audio CD maken?


anoniem

Aanbevolen berichten

xcdroast inmiddels geinstalleerd, even rondgekeken, en ik heb geen idee hoe je dat doet, het enige wat mijn xcdroast wil is informatie vanaf mijn dvd naar mijn writer schrijven, of een bestaande image op de schijf naar de writer schrijven :-? Niet echt gebruiksvriendelijk dus die applicatie. Zelf gebruik ik overigens k3b, welke onderdeel uitmaakt van KDE 3.2, of los is te downloaden. Max
Link naar reactie
[quote:0b2bb34fb2="Demonaz"]is er geen programma dat doet zoiets als mp3 naar iso omzetten?[/quote:0b2bb34fb2] Hmm, mij niet bekend, weet wel dat de meeste brandprogramma's gewoon een mp3-verzameling naar een cd kunnen schrijven om zo een audio-cd te maken. Vaak kun je ook het 'cdschrijven' naar een map op schijf laten doen, waardoor je een image krijgt.. Max
Link naar reactie
[quote:193e4296bf="InZane"] Kun je mij ff zeggen waar je KDE 3.2 vandaan hebt? ;) [/quote:193e4296bf] Die heb ik niet :D KDE 1.1 is uit, waardoor de HEAD-branch in het CVS van KDE (=online magazijn met de broncode van KDE die in ontwikkeling is) automatisch die van de volgende KDE-versie is. De volgende versie is 3.2, dus is de huidige cvs-inhoud in feite de toekomstige KDE 3.2 KDE 3.2 komt naar verwachting 9 maanden na de uitgave van KDE 3.1 uit, dus zo rond september.  Maar omdat dat vrij dicht op de Koffice-uitgave (augustus/september) aan ligt, en de huidige KDE-uitgave ook al 3 maanden vertraagd was ivm een security audit, zal KDE 3.2 waarschijnlijk weer rond de kerst uitkomen :P Tot die tijd komt elke maand een update uit, KDE 3.1.1 is de eerstvolgende die dus volgende maand te downloaden is.. Max
Link naar reactie
  • 2 weken later...
Omdat ik altijd trouw nadoe wat Maximilaan doet - maar eigenlijk voornamelijk omdat ik xcd-roast nogal onaardig vond - heb ik k3b ook maar eens geprobeerd. Sterker nog: het is mij gelukt van de spiksplinternieuwe k3b-0.8-tarball een rpm voor Red Hat Linux 8.0 te maken ... ging makkelijker dan ik dacht. Nog niet echt kunnen testen, maar het lijkt allemaal te werken; het eerste proefbrandje is gelukt! (Wel even schrikken toen k3b de rechten voor het mounten van CD's verpest leek te hebben - maar na een hernieuwde inlog bleek dat vals alarm ...) Dit allemaal terzijde ... vraagje: heeft k3b (nog?) geen handboek?
Link naar reactie

Om een reactie te plaatsen, moet je eerst inloggen

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Herstel opmaak

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

  • Populaire leden

    Er is nog niemand die deze week reputatie heeft ontvangen.

  • Leden

    Geen leden om te tonen

×
×
  • Nieuwe aanmaken...