Ga naar inhoud

Geen enkele Linux CD Boot


anoniem

Aanbevolen berichten

Hey ik heb het volgende Probleem: Ik heb een aantal distro's gedownload en op CD gepleurt maar welke distro ik ook boot van cd ik krijg elke keer de zelfde fout: Isolinux 2.00 2002-10-25 isolinux: Disk error 01, AX = 412D, Drive FF Boot Failed: Press a key to retry... Het systeem staat zo goed als vast. System specs: Pentium 133 Mhz (onbekent mobo) Maxtor 20 Gb 5400 Liteon DVD 48/16 64 MB Ram S3 2mb Videokaart Realtek Netwerk kaart. Het vage is dat als ik bij mandrake 9.0 van CD2 wil booten dat ie het dan wel doet en daarna zeurt om CD 1 en alles goed gaat. Redhat doet ook nix en Gentoo ook niet. Redhat doet het wel als ik een bootflop maak. Maar ik wil juist Gentoo hebben en daar zie ik geen mogenlijkheid in om een bootflop te maken. Wie helpt mij uit de brand
Link naar reactie
Heb het ook al geprobeert met een 8x CD rom drive die altijd in die bak heeft gezeten. Tevens heb ik op deze PC (athlon Xp 1900) Geen problemen met die cd's en dezelfde speler. Die 20 gig werd niet door die bios herkent al 20 maar als 8 maar de mandrake distro die er op stond herkende hem wel goed. Een 8gig schijfje erin gezet want misschien was dat het probleem maar dat was het dus ook niet. Die bak heeft het altijd gedaan er hebben een aantal Distro's op gedraaid maar nu ik hem na een paar maanden weer uit het stof haal krijg ik dit.... -edit- Nu toch alles openstaat zelfs m'n brander over gezet maar nix.... -edit-
Link naar reactie
Beetje omslachtig, maar je kunt Gentoo installeren vanaf Mandrake. Komt simpele hier op neer dat je Mandrake installeert en zorgt dat je voldoende ruimte overhoud voor Gentoo-partities. Vervolgens download je de tarball die je wilt installeren, pakt hem uit op de toekomstige gentoo-rootpartitie en ga je verder vanaf hoofdstuk 6 - partitonering, van de installatie-handleiding. Als je alles hebt geinstalleerd, zul je nog wel even je netwerk moeten configgen, omdat je gebruik hebt gemaakt van de netwerkinstellingen van Mandrake. Het leuke van deze manier van installeren is dat je ondertussen een beetje kunt surfen en de handleiding online kunt lezen.
Link naar reactie

Om een reactie te plaatsen, moet je eerst inloggen

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Herstel opmaak

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

  • Populaire leden

    Er is nog niemand die deze week reputatie heeft ontvangen.

  • Leden

    Geen leden om te tonen

×
×
  • Nieuwe aanmaken...