Ga naar inhoud

Documenten “leeg” of “niet met


Aanbevolen berichten

Ik heb hier een laptop die door één gebruiker wordt gebruikt. Na deze een tijdje niet gebruikt te hebben ging ik daar vandaag mee aan de slag en constateer wat eigenaardigheden. Als ik (via verkenner) een document (uit ‘Mijn documenten’) wil lezen krijg ik de boodschap: xxxxx.doc wordt gebruikt door NNN (= de betrefende enige gebruiker) en dat ben ik nu dus ook. Wilt u een kopie maken? Na geklikt op ‘annuleren’, is het bestand gewoon te gebruiken. Indien ja: “Document kan niet worden geopend. Doe…..etc.” Na OK is het bestand dan ook te gebruiken Andere bestanden zijn – nadat ik hiervoor eerdere boodschappen als hierboven kreeg, uiteindelijk “leeg” geworden (zonder opnieuw opgeslagen te zijn!!). N.B. Verkenner geeft nog wel een grootte aan? Wat is er plots aan de hand?
Link naar reactie
[quote:a3ac960fd2="andre@home"]Virus? of defecte partitiabel? Post het eens in de security sectie en vraag Abraham54 er naar te kijken. Je hebt een bakckup neem ik aan...[/quote:a3ac960fd2]Geen virus kunnen ontdekken met AVG noch Malware detecties en ook met de partities lijk niets mis. Ik zal het inderdaad ook in die andere sectie zetten; bedankt.
Link naar reactie
lijkt m eerder een probleem van office zelf. er zijn twee wegen die je dan kan bewandelen - sluit officeprogramma's, zoek normal.dot op en hernoem of verwijder dit bestand. start pc opnieuw op, waarna office een nieuwe maagdelijke normal.dot maakt. - ga configuratiescherm-programma's (of software), rechtsklik op ms office en kies de optie repareren (sommige versies: wijzigen - herstellen). herstart daarna de pc.
Link naar reactie
[quote:4780d6fc41="derkdejong"]lijkt m eerder een probleem van office zelf. er zijn twee wegen die je dan kan bewandelen - sluit officeprogramma's, zoek normal.dot op en hernoem of verwijder dit bestand. start pc opnieuw op, waarna office een nieuwe maagdelijke normal.dot maakt. - ga configuratiescherm-programma's (of software), rechtsklik op ms office en kies de optie repareren (sommige versies: wijzigen - herstellen). herstart daarna de pc.[/quote:4780d6fc41]Bedankt voor de suggesties. Ik heb beide uitgevoerd maar dat haalde niets uit. Daarna Office en Word opnieuw geïnstalleerd en nu kan ik de documenten weer direct lezen. Echter, de eerder 'leeg'geraakte (waarom/hoe?) documenten zijn (natuurlijk) leeg gebleven; die ben ik dus kwijt!? Ik zal er mee moeten leven, denk ik. Het zij zo!
Link naar reactie
[quote:743e6ae42f="jawtje"]Echter, de eerder 'leeg'geraakte (waarom/hoe?) documenten zijn (natuurlijk) leeg gebleven; die ben ik dus kwijt!? Ik zal er mee moeten leven, denk ik. Het zij zo![/quote:743e6ae42f]Hoewel?? Heeft niemand een clou? Ik zie dat er qua grootte beslist het een en ander nog in het document staat. Het zijn .doc documenten en binnen Words zie ik niets. Als ik een dergelijk bestand in de kladblok inlees zie ik wel de tekst ergens staan, maar niet echt goed bruikbaar natuurlijk. Hoe krijg ik e.e.a. ook weer terug (te zien) onder Word(97)?
Link naar reactie
je kan het eens proberen met een online converter (maak eerst een veiligheidskopie), bijv: http://www.online-convert.com/ of http://document.online-convert.com/convert-to-doc of probeer ze te openen vanuit wordpad. hoe zit het nou: je draait office 97..?? en zijn die documenten wellicht in een latere officeversie gemaakt??
Link naar reactie
[quote:7fee52681c="derkdejong"]je kan het eens proberen met een online converter (maak eerst een veiligheidskopie), bijv: http://www.online-convert.com/ of http://document.online-convert.com/convert-to-doc[/quote:7fee52681c]Daar zal ik morgen zeker eens mee aan de gang gaan. [quote:7fee52681c]of probeer ze te openen vanuit wordpad.[/quote:7fee52681c]Ik begrijp niet helemaal wat je hiermee bedoelt. Zoals gezegd, daar zie ik een honderd+ bytes brede lijnen wel de tekst staan. Maar... [quote:7fee52681c]hoe zit het nou: je draait office 97..?? en zijn die documenten wellicht in een latere officeversie gemaakt??[/quote:7fee52681c]Alle documenten zijn gemaakt met Word97. Ik meldde hier dat er onlangs iets raars gebeurde: Ik heb de documenten geopend in Word (vanuit de verkenner) maar kreeg aanvankelijk de boodschap dat ze in gebruik waren door NNN; ik heb geen kopie gemaakt en later OK geantwoord op de melding dat het document niet kon worden geopend en dat was daarna toch wel het geval. Alleen is in dat proces uiteindelijk de tekst kwijtgeraakt (althans niet meer zichtbaar). Het is allemaal niet zo spannend want ik heb wel kopieën, maar ik begrijp niets van wat er gebeurd kan zijn en hoe dat in voorkomend geval te repareren is. Maar misschien werkt bovenstaande conversie-suggestie hiervoor. Dat resultaat meld ik hier morgen
Link naar reactie
[quote:5e3631469d="derkdejong"]over wordpad heb je het nog helemaal niet gehad.... da's een iets intelligenter tekstverwerker dan kladblok, en die vind je in de rubriek start-programma's-bureau-accessoires.[/quote:5e3631469d]Sorry, ik meende dat kladblok en wordpad hetzelfde was. Maar ik heb nu betreffende "lege" bestanden in Wordpad bekeken maar 'iets intelligenter' of niet, hier zie ik net zo veel (DUS NIETS) als in Word. In "kladblok" vond ik in ieder geval nog de tekst ;-) [quote:5e3631469d]en antwoord nou eens: welke officeversie draai je nu??[/quote:5e3631469d]Op betreffende laptop staan een aantal Offixe XP producten (EXcel en PowerPoint, geen WORD). Voor documenten gebruikte ik uitsluitend nog Word97 (is sneller).
Link naar reactie
[quote:f8c14f4ef6="jawtje"][quote:f8c14f4ef6="derkdejong"]je kan het eens proberen met een online converter (maak eerst een veiligheidskopie), bijv: http://www.online-convert.com/ of http://document.online-convert.com/convert-to-doc[/quote:f8c14f4ef6]Daar zal ik morgen zeker eens mee aan de gang gaan.[/quote:f8c14f4ef6] OK uitgevoerd en dat had geen effect. Het .doc document bleef precies zo leeg en de (kladblok).txt uitvoerig gaf na conversie 'vierkantjes'. Jammer, maar ik laat het hier maar bij en het blijft alleen een spookverhaal.
Link naar reactie

Om een reactie te plaatsen, moet je eerst inloggen

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Herstel opmaak

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

×
×
  • Nieuwe aanmaken...