Ga naar inhoud

Terug naar 1 partitie


Aanbevolen berichten

Hallo, ik heb twee partities de c en de d schijf c: opstartschijf/systeem/wisselbestand/primaire partitie d: primaire partitie tenminste zo staan ze in het beheer vermeldt. Ik wil graag terug naar 1 schijf, als ik echter mijn d schijf verwijder of kleiner maak dan kan ik dit niet toevoegen aan mijn c-schijf. Wat is hier een oplossing voor? groet ronald
Link naar reactie
Bij XP en Vista kan dat inderdaad niet, bij Win7 wel zoals ik schreef. Ik gebruik dan QParted CD, zie de vorige tip, dat werkt prima is mijn ervaring en Open Source ook nog. Wen er even aan dat schijven anders genoemd worden onder Linux, maar je hebt een super simpel systeem dat zie je meteen wat het is... Zo ziet de partitie manager eenmaal opgestart eruit als voorbeeld met meerdere partities, onder zie je ook onderdelen van menus, bij jou zal na keuze van de eerste en enige partitie je voor het dan zichtbare resize moeten kiezen: [img:cd1198d66e]http://upload.wikimedia.org/wikipedia/commons/6/67/Gparted_interface.jpg[/img:cd1198d66e] [img:cd1198d66e]http://www.fell.it/wp-content/uploads/2008/12/gparted.jpg[/img:cd1198d66e]
Link naar reactie
in alle gevallen: maak een compete backup van alles op die d: dan heb je vrijheid om die partitie te verwijderen, zlefs in schijfbeheer. geen enkel programma mag je 100% vertrouwen op de goede afloop van dit soort operaties. en nog eentje: heb je wellicht je documentsfolder (mijn documenten) officieel verplaatst naa die d:, dan eerst herstellen anders loopt windows alsnog vast na je operatie!
Link naar reactie

Om een reactie te plaatsen, moet je eerst inloggen

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Herstel opmaak

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

×
×
  • Nieuwe aanmaken...