Ga naar inhoud

Groot Vista probleem


Aanbevolen berichten

Allereerst ik weet echt bijna niks van computers, in en uit elkaar zetten lukt wel en ik ken CTRL+ALT+DEL en CTRL+C en CTRL+V that's it zullen we maar zeggen. ik ga het complete verhaal vertellen zodat jullie precies weten hoe het zit. 1. ik wilde graag een app downloaden op mijn (compaq) laptop, nou bleek dus dat hier een of ander virus in zat. Mijn avast liep gewoon maar deed dus niks. Nou heb ik het Ukash/politievirus op mijn computer staan. Beetje zelf op internet rondgekeken op de computer waar ik nu op zit hoe ik deze eraf kon halen. (verschillende methodes zoals AVG downen op USB zetten en vanaf de boot laten lopen. Spyhunter laten lopen of malwarebytes...) De AVG ging al niet want ben natuurlijk mijn USB kwijt en het kan niet op een externe HD. Spyhunter ging perfect totdat het scannen klaar was en ze wilden dat ik ging betalen, dus gezocht naar illegale serials, patches of cracks maar ging me niet snel genoeg. Toen ben ik op Malwarebytes anti malware gekomen, wat ik dus eigenlijk niet had moeten doen. nadat ik namelijk malwarebytes de "virussen" heb laten verwijderen en mijn laptop opnieuw heb laten starten is er een .DAT file verwijderd of vermist geraakt. Mijn laptop start prima op niks aan de hand dan komt hij op mijn homescreen met al mijn mappen en zooi erop, 10 sec later krijg ik de melding C:progra~2\AR1CO.DAT missing blablabla en alles verdwijnt van mijn scherm. ik zie dan dus nog wel mijn mooie JSF achtergrond maar verder niks. 2. Mijn "sublieme" "high-end" laptop draait dus op vista en maakt niet automatisch een herstelpunt of back-up. die kon ik daardoor dus ook niet vinden. heb hetzelfde politievirus namelijk al eens op mijn vaste computer gehad en na een "herstelpunt" was hij weer de oude. Maar bij de laptop gaat dit dus niet. In een topic staat beschreven hoe ik vista kan herstellen of wat het ook was, dit heb ik zelf al gedaan maar ging dus niet want heb geen backup of iets anders relevants. Korte samenvatting. Laptop draait op Vista 32bit, Geen herstelpunt, Geen Backup, (onbekende) AR1CO.dat bestand ontbreekt nergens terug te vinden. kortweg laptop werkt niet. is het mogelijk om vanuit de boot of bios alles naar de fabrieksinstellingen terug te zetten? en zo ja hoe dan? de groeten. en bedankt alvast
Link naar reactie
Als je naar de fabrieksinstellingen terug wilt moet je in je bios de betreffende functietoets activeren. Daarna opnieuw opstarten en dan de betreffende functietoets indrukken en de handel loopt. Hoe er wel rekening mee dat als je data, documenten, foto's etc. ook op de c:\ partitiestaan je deze ook kwijt bent.
Link naar reactie
Met aan zekerheid grenzende waarschijnlijkheid is dat ar1co.dat bestand deel van het virus. Het bestand is verwijderd, de verwijzing in het register is dat echter nog niet. Daardoor wordt er iedere keer geprobeerd dit programma op te starten, wat natuurlijk niet lukt. Kun je wel in veilige modus/safe mode opstarten? Dan kun je mogelijk via die weg deze verwijzing verwijderen.
Link naar reactie
ccleaner lost hier niks op: het is geen junkbestand, en de registercleaner constateert alleen maar of een sleutel zou kunnen worden uitgevoerd, dus of het bestand waarnaar wordt verwezen nog aanwezig is. doe eens een poging met adwcleaner: http://download.cnet.com/AdwCleaner/3000-7786_4-75851221.html
Link naar reactie

Om een reactie te plaatsen, moet je eerst inloggen

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Herstel opmaak

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

×
×
  • Nieuwe aanmaken...